Dagene bare flyr….

Lille Emil er snart 12 uker. Det har gått så fort. Han har allerede begynt med tenner. Forrige uke gråt han mye og var utrøstelig. Han likte når jeg stakk en finger i munnen hans med suttekluten. Da tygde han som bare det. Jeg så ikke noe til hevelser i munnen men i dag ser jeg det. Det er veldig tidlig. De sier det skal kommer mellom 6-8 mnd. Men variasjonene er store. Mine store barn fikk også tenner tidlig. 

Vi har ikke fått noen rutiner på soving men han sover mange dupper i løpet av dagen. Han har som regel en langdupp som kan vare opptil 2 timer. Men han sover hele natten nå. Sånn fra ca 21 til 05-06. Det er utrolig deilig når vi kan legge ham for kvelden og få en time eller to med voksen tid. 

Mor merker til tider at mangel på søvn får frem tigertennene he he. Jeg har vært en del alene fordi sambo har vært på mange sykkelritt i august. Men når det endelig var min tur til å trene var jeg for sliten. Men det kommer seg nok når jeg lærer meg til å sove når Emil sover. 

Nå er det snart dåp, noe som opptar hodet til mor. Det må jo være perfekt må vite ha ha….

Mon tro om jeg kommer inn i bunad… Jeg prøver å trene hjemme med litt vekter men rekker ikke så mye da Emil som regel våkner før jeg er ferdig. Godtesuget er enormt så klarer ofte ikke motstå godteskuffen. Kanskje jeg bare må innse at jeg er for gammel til å ha kropp som en 30 åring ;-P

Brodern fyller straks 40. Og da må jeg ha ny kjole. Det er jo et digert problem. For der jeg før kunne bare kjøpe str 36/38 og den satt som støpt må jeg nå opp i str 42, både fordi jeg har blitt større over skuldre og over mage. Ingen hold-in i verden klarer å holde inne dette her ha ha  Nei jeg må bare innse at jeg ikke klarer å slanke meg. Jeg står fortsatt på stedet hvil med 15 kg for mye. 

I tillegg har jeg klippet håret kort, noe jeg angrer bittert på. Ser ut som ei gammal kjærring…. Men det vokser jo ut igjen da….om et år eller to he he

Svettetoktene ble borte med østrogen. Det var såååå deilig. 

Nå ligger Emil og sover i putekroken med suttekluten godt truket nedover ansiktet. Sover best slik. Men jeg går ikke fra med den helt over. 

8 kommentarer
    1. Søte, fine Emil med så flott kanin! Han sover jo som en drøm om natten <3 Syns faktisk han ligner litt på deg på det bildet 😉 He, he, brudekjolen min var i sin tid i str. 36/38, men det er dessverre lenge siden. De ekstra kiloene blir stadig verre å få bukt med med alderen, men for min del handler det også om at jeg på et tidspunkt ble lei av å gå rundt og være sulten slik jeg ofte var i yngre dager da utseendet betydde alt. Nå slipper du iallfall de store hormondosene å slite med i tillegg. 2 mg Progynova til dagen er bare for småtterier å regne i sammenligning, og moren min la aldri på seg av den dosen; snarere tvert imot 🙂

    2. Vekta mi gikk så sykt ned under svangerskapet og noen måneder etterpå. Nå derimot er jeg der jeg var før graviditeten:-( Synd….Har fått tilbake godterisuget dessverre. Heldige med at han sover så bra om natten da!

    3. Fertilitetsturisten: He he ja det blir nok bare værre og værre ja 😛 Jeg orker heller ikke å kutte alt sukker. Blir bare deppa 🙂 Er jo å håpe at pillene virker motsatt etter hvert ja ;-D

    4. Emil ser veldig tilstede og våken ut på bildene. Artig liten kar 💕 Ikke så lett når godtersuget er stort, men det kan jo ha sammenheng med for lite søvn. Da leter du etter energi der du finner det.
      Tror vi må gi oss selv noen år på å få tilbake formen. Vi har jo holdt på med dette i tre eller fire år, hormoner, avbrudd i trening, psykiske belastninger, ikke å vente at alt er som før alle forsøk så fort ungen er ute.

    5. Rubia: Ja men synes ikke den er optimal men det er fordi jeg ikke får vist noen midje…fordi jeg har ingen he he
      Ble en rett kjole fra Gant. Hvit bunn med masse blå firkanter. Nye sko fra Michael Kors, blå 😉
      Det må bare bli slik selv om jeg ikke er fornøyd men det har med å gjøre at kroppen ikke spiller på lag samtidig som jeg bruker godteri som lykkepille he he ;-P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg