Siste diabetesdag på Ahus…

Endelig siste dag på Ahus med oppfølging av svangerskapsdiabetesen. I går var jeg hos jordmor og diabetes sykepleier. Jordmor tok blodtrykk, langtidssukker, og lyttet til mini. 

Jeg slapp ultralyd fordi vi hadde hatt det på lørdag og alt sto bra til da. Langtidssukkeret var på 5,5 noe de var veldig fornøyd med. Enda jeg har unna meg både det ene og det andre ;-P  Hjertelyden til mini var fin, den dro av gårde til 170 men det var det de så etter ved masse bevegelse. Det gikk etter kort tid ned igjen til 145 som han hadde ligget på hele tiden. Da hadde jeg et friskt barn der inne 😉

Jeg skulle ta siste tablett Metformin til middag dagen før keisersnitt og siste insulin kl 22 kvelden før. 

Så dro jeg innom jobben en tur. Jeg hadde pynta meg litt ekstra i går med kjole og greier. 

Jeg hadde en super dag. Følte meg full av energi. Men etter litt shopping måtte jeg kapitulere. Hadde veldig vondt i beina, ikke så rart med 22 kg ekstra å bære på enn vanlig. Hadde jo for en gangs skyld ikke joggesko heller he he…  

Har lagt på meg 13 kg i dette svangerskapet, men ingeting siden jul. Men all behandling med hormoner i mange år har dratt på seg noen ekstra kilo. Men har troen på at jeg tar de av igjen. 

Jeg måtte krype til korset og kjøpe noen store truser….Jeg synes jo at Sloggy maxi er grusomt, men må ha noen som ikke har strikken rett over keisersnittsåret. Og de er jo ikke akkurat billig heller. Men dro kortet og kjøpte to stk, og noen billig varianter som var høy på livet. Håper de ikke ruller ned fordi magen blir jo ikke borte på et knips akkurat. 

I går kveld fikk jeg farget håret. Vi skal jo bort i selskap på lørdag og konfirmasjon på søndag. Det er jo en hel avhandling å farge dette håret nå. Først bleking, så blåbehandling. Mer farge i dag tidlig. Så ble det bra 😉

Jeg fikk besøk av en god veninne i går kveld. Det var kjempehyggelig. Det ble skravlings og latter 😉

I dag skal jeg bare være hjemme. Det blir deilig. I morgen skal jeg på kaffedate med en veninne som bor i Oslo. Nå har vi ikke treftes på en stund så det blir veldig koselig 😉

Nå venter jeg på noen pakker fra H&M som skal i fødebagen. Det jeg hadde pakket blir for varmt. Så skal legge ved noen tynne/løse kjoler i bagen. 

Blir nok varmt i dag, så vi får se om det blir solig eller baking av rundstykker 😉

 

 

4 kommentarer
    1. Hei! Håret og alt ellers ser bra ut:-) Lurt med noen lette klær ja. Varmt på ahus. Smeltet der og det var i oktober.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg