Måling av slimhinne i dag.

Jeg har vært hos Huseby på Ahus i dag. Der skulle jeg måle tykkelsen på slimhinnen for å sjekke om den er tykk nok for innsett. Det var nok litt tidlig for den målte bare 6,1 mm. For at embryoene skal få “riktige” levevilkår må den minst være 7 mm, helst over 9 mm. Jeg sendte resultatene til Barcelona med en gang.

Når jeg sto i kassa på jobben i dag så jeg plutselig at telefonen ringte, fikk lov å ha den med i dag. Det var fra Spania. Og jeg løp inn på kjøkkenet på jobben. 

Lydia som er min koordinator snakker ikke kjempegodt engelsk men det går fint. Hun sa jeg var klar for innsett og spurte om det var dager jeg ikke kunne ha time.. What!! Jeg har da rydda hele kalenderen for dette her, vi kommer når som helst ha ha… Så da spurte hun om mandag 13 var greit og hjertet bare sank og jeg spurte om vi måtte vente sååå lenge… Men vi kunne få fredag i stedet ;-D Så da blir det innsett neste fredag den 10.mars kl 12. 

Så da må jeg begynne på progesteron fra mandag. 200 mg hver 8. time hele døgnet. Jeg skal også begynne med blodfortynnende sprøyter fra innsett dagen.

Dagene kommer til å gå kjempefort. Det er nok å gjøre. Datteren min har flyttet hjem igjen da det er slutt med kjæresten. De hadde egen leilighet i Oslo så det ble litt vanskelig. Må jo trøste så godt man kan. Er ikke greit med denne kjærligheten bestandig…

Nå skal jeg vaske ned rom for rom da jeg har tatt meg noen feriedager etter innsett, men da skal jeg ligge i water på sofaen og bare ruge….;-)

 

 

8 kommentarer
    1. Wow, slettes ikke lenge tii fredag 10.3 – nå skal det klaffe og gå hele veien frem til en eller to babyer 💜

    2. Så bra! Satser på at 10.3 blir en bra dag for oss begge da! Jeg skal jo settes i gang kl 10, og hos deg skal det settes inn kl 12! Som vanlig krysser jeg fingrene! Masse lykke til!
      Klem

    3. Nope!
      Hva skal han der å gjøre, lizzm? Jeg tar med min beste venninne, far får passe vår andre sønn mens dette står på, og heller komme på besøk når alt er “over”… Blir tøffe dager uten å sove og være i samme hus som storebror/lillegullet mitt, men det må gå.. Er bare for noen dager så… *Endelig snart ferdig…* 💕

    4. Mammatilsnart3?: Nei enig med deg, der har han ingeting å gjøre…
      Du kommer til å klare dette superfint, du er sterkere enn du tror <3 Det har du allerede bevist 😉
      Du må nyte de siste dagene før nattevåk og babyskrik 😉

    5. Jeg har tenkt på samma klinikk som deg evnetuelt. Hvorfor valgte du denne klinikken? Googler oss jo tullete på dette. Jeg må ha både sæd og egg ser det ut til… Embryo adopsjon.
      Jeg håper virkelig du får lykkebabyen(e) satt inn på torsdag <3 Skal ha deg i tankene!

    6. Irene: Hei så spennende at du prøver 😉
      Vi reiste dit for å ta noen tester. Og da fikk vi godt inntrykk av klinikken. De har høy suksess rate. Vi var i Riga først og der gikk alt på samle bånd (veldig hastverksarbeid)
      IVF Barcelona var raske til å svare. Det var viktig for meg.
      På klinikken er det rolig stemning og jeg fikk en god magefølelse rett og slett 😉
      Så var det at disse norske tvillingene hadde vært der (Tvillinglykken på FB) og hadde fått barn hver gang 😉
      Men det er veldig mange bra klinikker der ute altså 😉
      Masse lykke til og bare spør mer hvis du lurer 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg