En veldig hard uke….

Jeg venter fortsatt på svar angående prøvene på Ullevål. Håper de kommer denne uken.

Torsdag var jeg hos nevrolog. Noe kiropraktoren sendte meg på pga medisinbruken min. Så da var det 3000,- ut for å få tatt den timen. Hun mente jeg hadde migrenerelatert hodepine. Men også medisinindisert hodepine, dvs at hodepinen blir utløst av smertestillende. Jeg fikk betablokker med sakte opptrapping. Og migrene medisin, 2 forskjellige. Hun mente at jeg kvalifiserte til botox i ansikt og nakke, men loven sier at man må prøve betablokker først og noen migrenemedisiner. Så da har jeg nesten kuttet ut all smertestillende. Og går nå med dundrende hodepine og kjempvond nakke. Nakkesmertene får vi jo ikke gjort noe med. 

Jeg prøvde en av migrenemedisinene på torsdag, og hodepinen forsvant i 24 timer. Var jo veldig fristende og ta den hver dag men det kan jeg jo ikke. Jeg hadde også time hos fastlegen samme dag. Og ble sykemeldt 50% i 4 uker pga utprøving av nye medisiner. 

Fredag morgen måtte jeg pakke ferdig for vi skulle på skisamling på Sjusjøen Lodge. Den hytta er jo bare helt rå med plass til 44 stk.  Det er alltid veldig morsomt selv om det er litt slitsomt med så mye folk hele tiden. Det var jo selvsagt mange som ikke hadde fått med seg at det hadde gått galt før jul og kom for å gratulere. Dette er jo kjempeleit for de som kommer for å gratulere, men det får vi jo ikke gjort noe med.  Men fikk en liten skitur på lørdag. Men formen er jo heeelt grusomt laber så det gikk sååå sakte at det var flaut. Måtte ta barneheisen opp til hytta fordi jeg var så sliten. Så søndag hadde jeg så vondt i nakken at jeg brukte tiden på å rydde ut og ta av senger osv.

På fredag kom også en fryktelig trist beskjed. Verdens beste sjef slutter da hun har blitt tilbudt en annen stilling i Boots. Jeg begynte å grine så makeupen skvatt. Jeg er helt avhengig av henne. Hun er helt fantastisk og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten. Tanken på å fortelle ny sjef om hvilket prosjekt vi driver med er ganske vanskelig. Og får jeg fri på kort varsel slik som jeg har fått? Jeg gruer meg til ny sjef….

Barcelona vil vente på alle prøver før jeg får fortsette. Selv om de forventer at det ikke blir noe utslag fordi jeg har barn fra før. Men uansett blir jeg satt på Heparin (blodfortynnende sprøyter). Men tålmodigheten min er jo selvsagt på laveste nivå…som vanlig….denne ventingen er grusom. 

2 kommentarer
    1. Huff, migrene er grusomt.. sliter med det selv;( Bruker selv betablokkere nå, og er relativt bra- selv om det tok lang tid. Bra at du ble sykemeldt i 50 %, kan forhåpentligvis hjelpe på stresset en periode. Anbefaler deg å prøve akupunktur om du ikke har gjort det (og har råd)..! Fjernet ikke plagene hos meg, men kvitt smertene og hodepinen en dag eller to- og det hjelper på når det er som verst, og gir håp.;)

    2. Anonym: Takk for råd 😉 Nå har jeg hatt hodepine hver dag i 15-2 0 år så er godt å få litt pause. Synes Betablokkene hjelper noe men fortsatt på lav dose. Håper de hjelper bedre snart 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg