Når hodet leter etter svar….

Den gode energien jeg hadde for noen dager siden er som røsket ut av kroppen. Jeg er helt helt tom. Og nå begynner hjernen og lete etter svar. Det kalles senabort etter uke 12, men dødfødsel etter uke 24. Hva kan årsaken være? Har jeg gjort noe galt? Burde jeg ha merket noe? Var det urinveisinfeksjonen jeg hadde som hadde noe med det å gjøre? Var det genfeil som tilslutt gjorde at hjertet ikke orket å slå. Det kan jo være genfeil som ikke blir oppdaget på Duotest. Kan det ha vært nevralrørdefekt? Kan det ha trombofili (blodpropp)? Det blir bare flere spørsmål enn svar når man leter…. 

Jeg vil at det skal obduseres, det er den eneste måten å finne svar på. Legen i Barcelona vil gjerne ha de svarene. Legen i norge mente det var aldersrelatert, men det fnøs legen i Barcelona av. Egget var jo ungt. Dr. Colodron ville vi skulle være tålmodige og lure, klare å vente på svar. Hun forstår jo selvsagt at vi har dårlig tid hvis vi skal forsøke igjen. Men akkurat nå frister det ikke med et nytt forsøk faktisk. De har flere tester å ta på sambo, DNA med fragmentering og FISH. Kanskje jeg også må testes for noe, vet ikke. 

Nå gruer jeg meg for i morgen, det blir mange lange timer, vonde timer. Både fysisk og psykisk. Jeg har fått Mifegyn (i går) for å modne mormunnen. Kl 8 i morgen tidlig skal jeg ha cytotec hver 3 time vaginalt til det er ute…

Jeg er et menneske som elsker å planlegge lang tid fremover. Nå var alt planlagt. Og hodet forstår ikke helt hvordan å stokke om på trådene akkurat nå. Det er for mange tanker. Jeg liker å ha stålkontroll, det har jeg ikke nå. Alt er uvisst. Jeg er ikke god på å vente, vente på svar, utredninger… Jeg pleier å ta skjeen i egen hånd, fikse det selv, men det går jo ikke nå. Jeg må vente på andre….

Det eneste jeg kan gjøre nå er å planlegge og gjøre jula ferdig her hjemme. Nå skal jeg skrelle poteter og krydre ribba (har ikke ork egentlig men det må gjøres). Bordet er pyntet og nissehuset er ferdig. Tror sambo telte ca 70-80 nisser i 1.etg he he ;-D


Nå gleder jeg meg til å få ungene hjem til jul <3 Hvis jeg ikke rekker jula, får de gamle ta det på dugnad 😉

Ønsker alle mine lesere en riktig god jul. Skap magi der du er, skap minner med dine kjære <3 Kos dere masse med familie og venner 😉
 

2 kommentarer
    1. Jeg føler sånn med deg og sorgen du nå er i. Det er helt grusomt, og det er som du sier så mange spørsmål du lurer på. Håper du får svar, og masse masse lykke til i dag 🙂

    2. Dette er så utrolig trist. Kjære deg, det trengte du virkelig ikke. Stor klem til deg. Håper dere finner noen svar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg