Weeee alle 5 eggene ble med videre…

Spenningen var til å ta og føle på i formiddag. Timene sneglet seg av sted. Men endelig var det tid for oppmøte. Når vi ankom klinikken var det fullt trøkk der. Masse mennesker som hadde et ønske om å bli mammaer og pappaer 😉 Vi ble tatt imot av vår konsulent med den gang. Jeg skulle ha full blære før innsett fordi da kommer de lettere til. Jeg lurte meg litt unna vannet fordi sist drakk jeg så mye at jeg holdt på å tisse på meg…. Så bar det inn til DR. Colodron. Hun satt klart med skjemaet om donor og egg. Hvordan var det gått??? Jeg var jo helt satt ut av følelser som vanlig og fikk ikke sagt mye. Hun fortalte at de hadde fått ut 11 egg, 8 modne, 5 ble befruktet. Jeg ble kjempeoverasket da hun sa at alle 5 var med videre. 4 perfekte blastocyster og en litt tregere et, men det var fortsatt sjanser for at det ble med til frysern 😉 De to aller beste skulle brukes i dag. 

Donor var 27 år, lys hud, lys brunt hår, blå øyne, blodtype 0+, høyde 1.69 m, vekt 60 kg. Det står om henne at hun elsker å reise, hun liker å danse. Hun donerer egg av solidaritet til kvinner som ikke kan få barn selv. (Men vi vet jo at det stort sett er pga pengene de gjør dette. Det er jo stort sett studenter som gjør dette)

Hun spurte hvor mange egg vi ville sette inn…og vi svarte selvsagt 2. (Noe hun allerede hadde skrevet i skjemaet). Hun spurte om jeg hadde noen spørsmål  men jeg klarte ikke komme på et eneste ett. Jeg var så glad at det ble egg på frys for da har vi flere sjanser til. 

Men da jeg ble hentet for innsett kom jeg på noen spørsmål. Hun fortalte at sjansene var ca 60-70% for graviditet. Jeg ble litt skuffet over det fordi de pleier å si mer…men hun sa at hvis jeg ble gravid var sjansene høye for at det skulle gå bra fordi donor var så ung.

Vi fikk med en minnepinne med film av våre blastocyster. Noe som er litt kult 😉 Vi fikk med masse medisiner. Og så fikk vi med resept til å bruke her i Spania fordi medisinene hjemme er veldig dyre. Her kostet de en brøkdel av hva de koster hjemme. Men de var tomme på flere apotek for Meriestra (Progynova). Det var leveringsproblemer sa de. Så da må vi kjøpe de hjemme. 


Disse medisinene skal brukes i 55 dager til….jiz
 

Men nå sitter jeg her på hotellrommet å ruger som best jeg kan. Sjekker facebook, lager blogginnlegg, strikker vaskekluter(!!), spiser litt godis…

Sambo har løpt en tur (så sporty han vet du  😉   )  opp til toppen av Barcelona. Til en fornøyelsespark som ikke lenger var i drift. Også måtte jeg sende ham på butikktur. Noe som ikke er lett da det nesten ikke er matbutikker å oppdrive her i Barcelona. Så jeg fikk litt cola og sjokolade he he…

Litt trøst må en jo ha etter å ligget med slufsa i flombelysning til alles spott og spe ha ha ha 😉

Nå venter skrulledagene….dagene mellom innsett og testing. Da er man ganske uttafor og dagene går utrolig sakte. Men som dere vet er jeg en testetøs og jeg kommer selvsagt til å begynne testingen lenge før enn den offisielle testedagen ;-D 😀 Jeg begynner nok med billigstrimler allerede på søndag, bare for gøy. ;-D

Følg med på updates som kommer 😉  I morgen skal vi hjem, kan ikke være lenger pga jobb arrangement 😉 Men da går jo dagene litt fortere også 😉

4 kommentarer
    1. Hei hei
      Så moro å lese at alle 5 ble med videre!! Nå må vi bare håpe det blir gullpott på de 2 de satte inn! Jeg krysser fingrene iallefall! Tvi-tvi! (Du sier du kommer til å begynne å teste på søndag..men hvor lenge skal du egentlig vente etter innsett a??)
      Stor heiaklem fra meg! 😉😬🙏🙏🙏

    2. Så spennende å høre om prøvingen deres. Høres jo ut som et fint opplegg hvor dere ble tatt godt i mot.
      Håper hjemturen gikk fint i dag, og at dere får positiv test om ikke så lenge 😊

    3. Mammatilsnart3: Hey 😉 takk <3
      Teste dato fra klinikken er 6.okt. Vanligvis er det 14 dager etter innsett men siden det er blastocyster er det litt før 😉
      Nå er jeg veldig nysgjerrig på hvordan det gikk på mandag?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg