Mammalivet tar på…

Ja man er sliten, men ikke mer sliten enn når man var 26. Men vi har liksom ikke rett på å klage vi over 40 siden vi selv har villet det så hardt. Men jeg har meldt meg på og syklet Birken også helt friviliig, men klaget jo over hvor sliten jeg var etterpå da også…

Dagene går i ett…soving, spising, skriking, pludring, bleieskift, grøting om att og om att. Noen dager får vi gått en tur men ikke alltid. Noen ganger passer det inn i humør og vær noen ganger ikke. Jeg har store planer hver eneste dag. Men alle går som regel i vasken. Rekker knapt å henge opp en halv klesvask før det er sutring igjen. 

Vi har vært veldig veldig heldige i lang tid. Han har sovet 10-11 timer om natten. Han har ligget i svøpepose, og det har virkelig hatt god virkning. Men så kjøpte vi en ny pute som skulle fikse det flate bakhodet hans. Og etter det har han våknet alle nettene. Første natta kl 03:15. Da fikk han mat og jeg bare la ham tilbake i senga og sa natta. Men jeg måtte sitte i trappa i 45 min for å sjekke om han hadde dyne på. Han har det ganske kaldt på soverommet så han kan ikke sparke av dyna. Andre natta våkna han da vi skulle legge oss. Da var jeg så sliten at jeg orket ikke ta kampen om å la ham ligge i senga si. Så jeg tok med dyna hans og la ham mellom oss. Det funka dårlig..for meg. Jeg sov ingenting. Så kl 02:30 bar jeg ham over i senga hans og da sov han til 07:30. Så spent på denne natta, da vi prøver uten posen. Da han har vært veldig sint på den på natta. 

Jeg var borte noen timer i dag. Jeg var i Oslo for å fylle på tatovering av leppene mine. Det har jeg gjort i mange år og nå var det påkrevd. Jeg er jo helt avhengig av leppestift, men nå slipper jeg det en stund. Det er jo grisevondt men verdt det. 

Det er alltid litt voldsomt når det er nytt og det blir penere etter noen dager. 

Jeg sutra litt om livet inne på Fb gruppa i dag angående godtesug og trening og overskudd. Trodde jeg var den eneste som ikke hadde verken overkudd eller lyst på mat. Bare godterier. Men det viste seg at veldig mange hadde det som meg. De kallte det unntakstilstand. Og det var bra beskrevet. For det er det virkelig. Det må jo komme bedre tider der man får overskudd til å trene og orker å lage ordentlig lunsj he he Og vi ble enige om en vakker dag….;-)

Denne var jo ganske morsom da he he….

 

8 kommentarer
    1. Huff, ikke greit når man ikke får sove nok. Alt rakner jo da. Mister også fort matlysten og orker bare søtsaker når jeg er overtrøtt. Men godt det er en overgangsperiode og ikke skal vare resten av livet. Og jo, man har like mye rett til å klage selv om man har prøvd i mange år. Da er man jo desto trøttere fra før og har enda mindre overskuddslagre å ta av når spedbarnstiden røyner på.

    2. Ja, mammalivet som småbarnsmor kan være tøff, men tro meg – all sutring og våkenetter blir etterhvert raskt glemt 😊👍
      Så fine leppene dine ble – hvor lang tid tar det, og hvor lenge varer det?

    3. Glad mamma: Ja det er jo fort glemt da 😉
      Det tar ca 1 time og varer i opptil 2 år. Men det går vekk litt farge ved mitt avflassing etter en uke. Det var litt rart å møte på mammatrening i dag med så røde lepper ha ha ;-D

    4. De tenkte vel at du hadde pyntet deg før treningen, slik småbarnsmødre gjerne gjør … 🤪😂
      Hva koster det foressten?

    5. Glad mamma: He he ja akkurat ;-P
      Nå tar jeg bare etterfyll det koster 2300,- men første gang tror jeg det koster 4500,- ish det inkluderer 2 ganger med 3 uler i mellom.
      Jeg gjør det ca hvert år eller hver 18. måned 😉

    6. Må jo være sykt godt å slippe å bruke tid på å sminke seg. Dessute sikkert fint å være ferdig stylet i laaang tid 😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg