Da har jeg blitt 48 år….

På søndag fyllte jeg 48 år. Det var selvsagt fullt hus og kaker og kaffe. Bursdag er jo bare stress. Baking av kaker, rydding og vasking. Og med en liten krabat rundt beina som krever 100 % oppmerksomhet blir det litt hett om øra. Så selv en snill pus kan bli til en frådende drage he he… Nå er jo jeg bortskjemt med mye søvn da Emil sover gjennom hele natten og vel så det. Men nå er han nok inne i en utviklingssprang + at det er nok noen tenner på gang, så dagene er ganske sutrete og det blir mye bæring på meg. Jeg har fryktelig vondt i armene og energien min blir brukt opp. Så det er ikke noe energi igjen til trening eller noe tur. 

Jeg fikk ønskene mine oppfylt. Paygoo gavekort som kan brukes overalt, penger og Magnor Rocks lykt. I morgen skal jeg kjøpe den store for noen av pengene jeg fikk. 

Emil har blitt 4 måneder allerede. En morsom godgutt som ofte har et smil på lur. Men han kan bli veldig grinete også. Nå har vi begynt med grøt både på morgenen og på kvelden. Han får fruktmos til dessert. Det liker han kjempegodt. Men både grøt og mos blir mye klin he he og jeg hater klin. Men sånn er det nødt til å bli. Men han er i strålende humør etter hvert måltid med grøt. 

Han har blitt veldig flat i bakhodet. Og har nok ligget veldig skjevt med hodet. Så nå har vi kjøpt en ny pute som skal fikse dette. Så dette blir spennende og se om det fungerer. 

I går var vi på “sterk mamma trening”, og Emil hadde ikke noen god dag. Så disse treningsdamene gikk og bar på ham hele tiden. Så jeg fikk kjent på hvor dårlig det sto til med mammakroppen. Nå må jeg skjerpe meg og trene mer altså. 

I kveld er jeg alene hjemme (bortsett fra han på 18 da, men han ser jeg sjelden). Sambo er på jobbseminar. Jeg gjorde en avtale med sønnen om å høre etter Emil når jeg hadde lagt ham så jeg kunne reise på butikken. Men når Emil var i seng gikk lufta ut av ballongen og jeg sank sammen på sofaen. Jeg orket rett og slett ikke dra ut. 

I morgen kommer min datter på besøk og det gleder jeg meg til 😉

12 kommentarer
    1. Masse gratulerer med dagen som var. Så flott du ser ut. Jeg må stadig vekk innom her for å lese bloggen din. Spennende at du tenker å snakke m avisa om din reise. Syns du er tøff jeg! Og så flott din lille Emil er. Ønsker deg/dere fortsatt masse lykke til videre! Får håpe du snart får bukt med din hodepine..
      Min minste er forresten snart 20 mnd han, så tiden flyr! Klem

    2. Jeg ble 48 på mandag. Da må vi kunne sies å være like gamle 💕
      Du trente vel en del da du var gravid? Jeg går bare på løpebånd, får ikke lov å løpe av mannen, og styrke tør jeg ikke, synes alt tar på magen. Blir nok mye å rette opp for meg og når den tid kommer.

    3. Rubia: Oj så gøy Rubia 😉 He he nei trente ingenting. Gikk knapt en tur. 3 første månedene var jeg så dårlig at jeg ikke orket og etter det fikk jeg ikke lov å trene så mye. Jeg har lest at etter keisersnitt er det vanskeligere å bli kvitt magen og kiloene. Og det stemmer her. Men samtidig må jeg si at når man er i underskudd på energi går man i fella hver dag med snop. Så må nok ta det over langen og ikke stresse det. Håper bare jeg snart får overskudd til å trene oftere;) har igjen 15-16 kilo til normalen ;-P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg