Emil er 4 måneder i dag

Nå begynner han å bli stor. Han og pappan var på helsestasjonen i går. Det var 4 måneders fellesmøte i barselgruppa. Jeg kunne ikke da det plutselig var blitt flyttet fra kl 10 til 12:30. Og da hadde jeg time hos nevrolog til botox sprøyter i hodet. Den timen kan jeg ikke flytte da de har helt fullt. Så da måtte sambo ta med seg Emil dit. Det var med fysioterapueut etter fellesmøte. Og Emil var kjempesterk. Han har begynt å legge armene bakover når han ligger på magen, og det visste seg at de er sterkere da enn om de har armene å hvile på foran seg. 

Han er nå 7220 gram og 67,5 cm lang. Sambo gruet seg mye til å ha ham med alene. Men det gikk jo kjempefint. Emil ble så slisten at jeg fikk snap om at han sovna på veg hjem. 

Jeg var i Sandvika for botox. Og det var jo aldeles nydelig å reise ut alene. Såpass må jeg innrømme. Bare det å kjøre bil alene er jo himmelsk. Musikk på full mugge og ingen risiko for hyling i baksete. Noe som er et enormt stressmoment for meg. Man trenger litt tid for seg selv innimellom, det gir litt boost for mammahodet. Jeg går jo bare rundt hjemme med ham på armen eller kanskje jeg rekker å stryke ei skjorte mens han sover. 

Han sover stort sett veldig bra. Han sovner stort sett på fanget vårt mellom 20-21 og sover til 06-07. Jeg skjønner jeg er kjempeheldig. Det er ikke alle som har det slik.  Men da sover han jo desto mindre på dagen og jeg får ikke gjort stort. Noen ganger rekker jeg ikke spise engang. Da er det lett å forte seg bort til sjokoladeskuffen og hyle nedpå litt kjappe kalorier. 

Vi har jo gitt ham grøt noen uker allerede. Og det har gått kjempefint. Han får “dessert”, noe fruktpure eller sviskegrøt. I går matet sambo ham middagsglass. Og det var kjempgodt.  Han får ikke så mye ennå, bare moro med nye smaker. 

Her om dagen hadde jeg faktisk overskudd til å bake litt igjen. Det er lenge siden, altså å bake uten at jeg måtte liksom. 

Rundstykker fra Trines matblogg. De blir jo supergode men tar jo hele dagen. 

Når det kommer til min hodepine har det blitt sååå mye bedre. Fra å spise store mengder sterke smertestillende til å “bare” ta paracet en gang om dagen. Jeg har fortsatt hodepine hver dag. men den er til å leve med. Den er ikke så sterk og bankende som før.Jeg tar jo botox i hodet, men har også fått nye forebyggende medisiner som nok har gjort susen.  Men det er nok fordi jeg har roet meg ned. Stresser ikke slik som før. Prosessen med å prøve å få barn gjorde ikke dette noe bedre. Men den er jo over nå så da klarer jeg å slappe av mer. Deilig er det uansett 😉

Da våkna mini igjen. Da rakk jeg bare dette innelgget før jeg må snakke babyspråk igjen he he….

6 kommentarer
    1. Åh, så stor og fin han er blitt! Er det rett før han vokser ut av str. 68 også nå da? 😉

    2. Fertilitetsturisten: Ja nå har vi så smått begynt på 74 😉 Bruker nok 68 tøyet fra deg en god stund til for de var store i str 😉 men nå har vi snart brukt opp alle haugene med gaveklær så nå må vi snart kjøpe mer hi hi 😉

    3. Gratulerer med gutten! 4 måneder, da gir han mye tilbakemelding tenker jeg. 💕 Så heldig du er med nattesøvnen.
      Jeg kan godt forstå at det har tatt på hodepinen din å holde på med barneforsøk. Du har jo vært veldig standhaftig og gått på neste forsøk uten opphold og tatt medisiner og undersøkelser på strak arm. Godt å slippe det for hodet og også for kroppen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg