Dette er meg ;-)

Det er på tide å vise hvem jeg er. Dette er fra før reisen startet. Så dette bildet er ca 4 1/2 år gammelt. Et nyere bilde må vente. Jeg har jo ødelagt det fine håret mitt med bleking. Og nå er det kort.  Og tilbake til gamlefargen..Og jeg er så misfornøyd med hvordan jeg ser ut nå så en oppdatering kommer ikke før jeg har fått gjort noe med skroget. 

Jeg har blitt spurt om å fortelle min historie i en lokalavis. Og jeg føler jeg burde gjøre det pga sakens viktighet. Det trengs virkelig en oppklaring der ute. Folk som ikke er inne i prosessen skjønner jo virkelig ingenting. Men sambo vil ikke. Jeg har blitt lovet anonymitet. Og det er greit, det kan jeg leve med. Men hvis folk skal begynne å kommentere våre valg på FB i kommentarfeltet går det ikke. Jeg har blitt lovet stengt kommentarfelt også. Men hva hvis historien blir solgt videre?? Og jeg plutselig ser den på andre steder. Folk er jo helt nådeløse i slike kommentarfelt. Og dette er en sår prosess men noen må gå foran…

Men noe i meg klarer ikke slippe tanken på å fortelle om alle mulighetene som ligger der ute. Ikke alle som finner ut av disse tingene på egenhånd. 

Så nå tror jeg både hjertet og hodet har bestemt seg for å fortelle. Jeg skal tåle å stå i stormen….

14 kommentarer
    1. Å stikke hodet fram er alltid risikabelt. Enkelte folk eier jo verken oppdragelse, skam eller intellekt. Skjønner godt du må tenke deg om.
      Så flott at du holdt tale og fortalte om prosessen i dåpsfeiringen!

    2. Rubia: Ja men det blir i så fall anonymt hvis det blir aktuelt. Nei du har helt rett i andres oppdragelse, slangord intellekt 🙁
      Jeg klarer jo aldri sånt så er veldig stolt av at jeg klarte det 🙂

    3. Lokalavisen kan ikke selge din historie uten din samtykke, så det skal du ikke være redd for. MEN det er nok nokså enkelt både å finne ut hvem du er og søke opp bloggen din, så jeg tror ikke du kan regne med anonymitet. Det er heller ingen som kan hindre andre å poste en lenke av artikkelen på en FB-gruppe der den blir diskutert. En del av de mer feministiske FB-gruppene i Norge er imot ED. Jeg tror det er viktig at flere står frem, men jeg tror det er greit å være klar over mulige konsekvenser og kjenne etter om man kan stå i det. Ikke minst får dette konsekvenser for din samboer og barn, så det er greit at de er forberedt på å få spørsmål og kommentarer.

    4. Aman: Hei Aman
      Takk for innspill 😉
      Jeg er veldig klar over at det er lett å finne meg selv ved å være anonym i avisen. Men nå har jeg grublet over et år på for og imot, og har nå kommet til at noen må gå foran og jeg er klar for evnt kritiske spørsmål.
      At noen er imot ED er greit. Det skal jeg klare å diskutere selv om jeg ikke har tenkt å gå i noen diskusjon på FB eller med noen som «finner» meg.
      Ha en fin dag 😉

    5. Så tøff du er! Skjønner godt at det er/ har vært et valg som krever grundig gjennomgang av mange faktorer. Jeg er så glad noen tør bidra til å “normalisere” ED, og om du velger å gjennomføre dette tror jeg iallefall du varmer mange ukjente hjerter der ute ❤ Lykke til hva enn du bestemmer deg for!

    6. Veldig hyggelig å se deg på bilde her også – du er til inspirasjon for mange 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg