Hva tenker jeg om eggdonasjon nå…

Han føles helt som min egen. Har ingen tanker om at jeg ikke er den “riktige” mammaen hans. Vi vil være helt ærlige med ham når han kan forstå det hele. Det skal ikke komme som noe sjokk i voksen alder. Jeg leser om ungdom som plutselig har fått  vite det når de er voksne og da har det blitt helt feil for dem. De blir på søken etter hvem som er deres opphav. Og det forstår jeg godt. Jeg sier ikke at Emil aldri vil lure på hvem han ligner på eller hvem som er opphavet hans. Men kanskje blir det lettere når vi har fortalt litt og litt fra tidlig alder. Dette er jo bare noe jeg tror, og jeg kan selvsagt ikke henvise til noe litteratur om dette. Men vi velger å gjøre dette på vår måte. Og måtte det gå bra for lille Emil’n vår. Jeg har båret ham frem og det er jeg som er mammaen hans 😉 De som ikke vet det er eggdonasjon sier han ligner på meg, og jeg koser meg med det 😉 Og han skal få vite hvor ønsket han var 😉

Han må ha kosekluten sin når han skal sove. Den vil han helst ha helt over ansiktet. Og alle rundt får helt hetta og tror han ikke får puste. Men det får han. Og når han har sovnet godt så letter vi litt på den så det går fint. 

I dag har vi vært å kjøpt reiseseng og junior dyne, marius trekk og laken. Vi kjøpte også et lite ullpledd med fantorangen i grått. Veldig fint teppe. 

Nå er ikke søvnrytmen slik den var for noen uker siden. Han våkner i 4-5 tiden på morgenen hver dag nå. Og det er tidlig. Jeg tar ham med ned i første etasje for å ikke vekke alle i huset. Så prøver jeg å sove litt på sofaen igjen når han sover men det blir bare superkorte lurer så mor er trøtt for tiden. 

8 kommentarer
    1. Så godt at du føler det sånn 💕 Jeg kjenner allerede nå at jeg ikke tenker noe på at dette ikke er mitt egg. Håper dette blir mye vanligere framover. Så føler kanskje barna seg ikke så unormale.
      Jeg tror også på åpenhet fra første stund.

    2. Ja det blir spennende. Jeg er bare så engstelig for alt som kan gå galt at jeg ikke helt klarer å glede meg ennå.

    3. Snakker dere noe om å få en til? Eller er dere fornøyd nå? Her vet jeg mannen gjerne skulle hatt en til. Men jeg kommer ikke til å orke mer enn en.

    4. Rubia: Å nei kunne ikke falt meg inn å få en til selv om vi har mange gode egg igjen i Russland ;-D
      Hadde ikke klart et svangerskap til. Vi får være fornøyd nå ;-P
      Skjønner godt du ikke orker mer etter dette. Lett og si for kara som ikke går gravide og bare får kosen når vi går hjemme 🙁

    5. Du sa en gang at du skulle skrive om fødselen. Kunne du tenke deg å gjøre det? Jeg har veldig lyst til å lese.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg