Vi er i babybobla nå….

Det blir ikke mye tid til blogging akkurat nå. Det går i mating døgnet rundt. Han sover mye men da er det så mye annet som må gjøres. Han er veldig snill. Men vi bruker  mye tid på mating. Jeg har ikke nok mat i puppen men ammer litt og pumper litt. Så han får mye MME(morsmelkserstatning)  i tillegg. Jeg er oppe og mater 2 ganger pr natt. 

Første helgen hjemme var ikke særlig god. Jeg hadde store smerter i snittet, kom nesten ikke opp og ned av sofaen. Inn og ut av senga var et helv… I tillegg fikk jeg den værste urinveisinfeksjonen jeg har hatt etter kateteret. Men hadde ordnet meg antibiotika på forhånd for jeg visste det ble problemer.  Først på mandag ble formen noe bedre. Jeg sliter med STORE mengder vann i bena. Det er så vondt. Vannet presser på sener og nerver så jeg har vondt for å gå. 

Jeg gikk på vekta med store forventninger når jeg kom hjem. Og jeg gikk rett i kjelleren…hadde gått ned bare 2 kg…seriøst.. Dette kommer til å sitte fast altså. Håper at det løsner med at vannet forsvinner. 

Stiftene tok jeg på mandag. Og såret ser veldig fint ut, tror ikke det vil synes noen ting når det er helet. Men har en del ødem over såret som må ut på et vis. Magen er  fortsatt stor men må jo gi det litt tid. 

Her er kortet fra storesøster som vi fikk på sykehuset. Jeg fikk tårer i øynene når jeg leste det <3

I dag er han 10 dager. Vokser og legger på seg. Pappa’n er så stolt av ham at han strutter som en hane og vil vise ham til hele verden. De to er så søte sammen. 

Vi sier halleluja for nye dupditter som sterilisator, drikkeferdig MME, vannkoker osv… Det gjør hverdagen vår mye lettere. 

Vi gleder oss til tiden fremover. 😉

16 kommentarer
    1. Lille Emil er til å spise opp <3 Dere har all grunn til å være stolte! Har du snakket med sykehuset om alt vannet i kroppen? Jeg svettet mye i barseltiden, og da kom det nokså fort ut igjen. Du har vel ikke mer vann i kroppen nå enn før fødselen?

    2. Fertilitetsturisten: Takk snille du <3 Bena er mye værre nå enn på slutten av svangerskapet 🙁 De sa det var vanlig og kunne vare opptil 14 dager. Nå har det gått 11 dager og ingen tegn til bedring 🙁 Jeg svetter mye ellers da 😛

    3. For en skjønn liten kar. Ikke rart dere er stolte alle sammen, ekstra mtp hva dere har vært igjennom 💙
      Håper du kommer deg fort nå, så du slipp å ha vondt 🌸

    4. Gratulerer så mye. Unner dere all glede. Og han er perfekt. Bekymrer meg for deg, så støtter andre om å kontakte lege om vannet i kroppen.kanskje tar d bare litt tid, men greit få vite av lege at d er som d skal. God klem fra meg 🌸

    5. Synnøve: Tusen takk <3
      Jeg skal gå til legen når det har gått de 14 dagene som det kan sitte i. Håper det skjer noe i helgen 😉
      Har fått gått en tur i dag..kanskje det hjelper litt 😉

    6. Oi oi oi så nydelig 💕 Hvordan går det med bena? Er det vanlig å få væske i kroppen etter ks?

    7. Rubia: Takk <3
      Nå er snart alt vannet ute av bena. Så deilig. Det er visst line vanlig uansett hvordan man føder 😉 men det satt lenge i og var veldig vondt. Nå passer snart skoa mine igjen ;-P

    8. Gratulerer så mye med skjønne Emil! Helt herlig å lese og se bildene. Håper formen tar seg raskt opp for deg 🙂

    9. Hvordan går det med dere? Er kroppen i bedre form og ammingen i godt sig? Tenker på dere 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg