For en lykke dag i går…..

I går kom brevet fra Ahus jeg har ventet på. Keisersnittet er blitt flyttet ennå nermere enn forventet. Ja gladere går det ikke an å bli akkurat nå, bortsett fra den dagen dette er ferdig da. 

Keiseren kommer 11.juni. Jeg ble så glad at jeg blåste i hele diabetes og tok en vaffel he he. Måtte jo feire litt da ;-D

Så da må jeg inn på fredagen før for å ta blodprøver. Jeg var på jordmortime i dag og hun sa jeg kom til å bli prioritert den dagen pga diabetesen. Man kan jo risikere å måtte vente til dagen etter pga hastekeisersnitt osv. Men nå blir det på samme dag som sistemann hos broderen. Lille Selma, men det får vi ikke gjort så  mye med. Litt dumt at de får bursdag på samme dag da men…

Fikk beskjed om at sambo måtte spise frokost før keisersnittet. Ikke noe sympati fasting den dagen. De er jo redd han skal gå i gulvet under operasjonen. Men han måtte sitte helt rolig og ikke reise seg opp, da kunne han se noe han ikke ville se og det var da de var redd han skulle gå i gulvet. Han får komme inn etter at spinalbedøvelsen er satt. 

Jordmor mente det ble spinalbedøvelse. Det var fordi det var lettere og finne “rommet” hvor spinalveksen ligger, det var større. Den virker bare i 2 timer. Epidural er visst en slange som ligger der som de kan fylle på med mer smertestillende etterhvert men den er vanskeligere å finne og de roter litt mer (??). Jeg har jo hatt postspinal hodepine før. Da de mistenkte hjernebetennelse. Det var noen “elever” som skulle ta ut spinalveske men bommet 4 ganger og da blir hullet så stort at det lekker ut veske og du får den værste hodepinen som finnes. Så håper jeg ikke får det igjen. Men jordmor sa det var lite trolig. Jeg fikk som regel en erfaren lege som satte denne sprøyten på slike opersajoner. 

Så nå er det bare 26 dager igjen 😉

6 kommentarer
    1. 26 dager! Tenk så lenge dere har prøvd. 26 dager er bare et lite blunk i sammenligning. Så får du holde verdens fineste lille gutt i armene dine ❤

    2. Så herlig å ha en dato å se frem til 🌝 Min datter er født på min mammas (hennes mormors) bursdag – har alltid vært hyggelig å feire de samtidig ❤
      Jeg hadde epidural under mitt ks, var enkelt å få satt den. Fikk blodtrykksfall (hvilket er veldig vanlig), men det stabiliserte de raskt med infusjon 🌝👍

    3. Jeg fikk også spinal under hasteks i desember 15, gikk helt fint det:) Mener å huske at bedøvelsen ble satt kl. 09.28, og kl 09.41 var hun ute:) Masse lykke til, om tre uker i morgen er han her<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg