Jeg ble målt til uke 33+2

I dag var det tid for Ahus igjen. Og det var ingen ventetid i dag. Kom nesten rett inn. Og damen som hentet meg, gynekologen som skulle “stjele” meg før jordmor timen, var samme damen som jeg hadde på timen for keisersnitt. Men hun kjente meg ikke igjen. Hun var jo kjempehyggelig denne gangen. Hun tok ultralyd og målte masse. Alt var superfint. Han ble estimert til ca 2200 gram, noe som er bare ca tall og kan være noe feil. Men passet godt inn etter forrige måling. Men når jeg spurte om gutten vår ble tatt før pga insulin gikk hun tilbake i journalen og så at det var hun som hadde hatt samtalen med meg. 

Hun kom til å sende inn papirer til koordiantor om å sette opp keisersnitt noe før. Så da tror jeg det skjer mellom 12-15 juni. Hun sa at alt var etter boka så da trengte jeg ikke komme tilbake før om 3 uker. 

Jordmor (en ny en igjen) var veldig fornøyd. Ingen protein, ikke høyt blodtrykk så da gikk hun gjennom keisersittprosedyren. Jeg måtte være forberedt på at gutten ble tatt med til nyfødtintensiv etter fødsel fordi jeg har brukt insulin. Det er bare for å sjekke at alt er i orden. Han blir der i ca 24 timer. Han kommer på besøk til meg på barsel for å amme, og vi kan besøke ham når vi vil. Og jeg måtte ta all smertestillende jeg fikk fordi det var en stor operasjon og det kom til å bli vondt. 

Diabetes sykepleier var veldig fornøyd med blodsukkerverdiene mine. Hun mente jeg hadde stålkontroll nå. Og synes jeg var veldig flink som styrte medisinering helt selv. 

Det hele tok nesten 2 timer. Jeg hadde planer om å reise innom jobben, noe som alltid er hyggelig 😉 Jeg var innom Kiwi og hentet ut en babybox, samt rema sin babybag. Hentet en pakke på posten med 2 ammetopper og en amme bh. En annen pakke med sterilisator fra avent. Bilen var jo helt full….

Vesle gutt på 18, har vært syk i natt. Han har kastet opp i absolutt hele natt. Synes veldig synd på ham. Og litt rart å ikke skulle trå til med bøtte og klut. Han holdt på helt alene…helt til kl var 06 på morgenen. Så han dro ikke på jobb i dag. Jeg måtte ringe legen for å få en sykemelding for ham. 

Så jeg trodde han kom til å være kjempesulten til middag i dag. Så jeg kjøpte noe skikkelig digg, kyllingvinger fra Coop Mega. De er bare så gode. Men det ville han ikke ha. Så nå sitter jeg på et lass av vinger he he ;-D

Ellers føler jeg meg veldig tung og sliten. Må noen ganger holde magen oppe med hendene. For det føles ut som om den  kommer til å revne av. Men nå går nok ukene fort fremover. Finvær og mange fridager for sambo. Snart 17.mai, da blir vi nok hjemme bortsett fra en liten titt på tantebarna mine i toget rett borti vegen her 😉

5 kommentarer
    1. Så bra at du fikk flyttet fram keisersnittet, så slipper du å bekymre deg så mye for at fødselen skal starte av seg selv før dere kommer så langt. Snakker vi om ca. en uke tidligere nå, altså rundt uke 38+0 istedenfor opprinnelig 39+0?

    2. Fertilitetsturisten: Ja gynekologen sa bare at de tok ham noen dager før. Men har litt følelsen av at planlagte ks blir ofte satt på tirsdager. Da flere andre jeg vet om også skal ha på tirsdager. Men er ikke sikker 😉

    3. Plutselig er du enda nærmere målet ettersom ks blir flyttet frem 🌝 Da jeg tok ks med vesla fikk jeg beskjed om at de gjorde planlagte ks hver dag med unntak av fredager. Sikkert forbundet med helg. Jeg tok ks en torsdag og dro hjem lørdag formiddag 👍 Må tilføye at jeg kjente lite til operasjonen, litt samne dagen, men tok smertestillende. Deretter gikk det veldig fint 🌝

    4. Ettersom det var planlagt (etter eget valg), så hadde jeg flere uker å forberede meg både mentalt og psykisk. Dette gjorde at hele opplevelsen ble fin, og jeg kom meg raskt. Jeg har som du vet 3 vanlige fødsler bak meg også, og må jo si at det var noe vondere samme dagen etter ks, men etter det gikk det fint 🌝👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg