Ahus i går…

Etter å ha ventet 1 time på overtid på å få komme inn ble jeg hentet av en sykepleier som kunne fortelle at jeg ikke skulle til jordmor, gyn eller sykepleier. Jeg skulle bare til endokrinolog. Hun spurte om alt var bra og jeg sa at jeg har med en urinprøve som jeg ville skulle til dyrking. Jeg har veldig vondt i urinveiene og det skal taes alvorlig i mitt tilfelle. Hun ville jeg skulle ta en ny urinprøve…en vaskeprøve. Men jeg sto jo med en helt ren dusjeprøve i hånda, renere blir det ikke. Og midstream var det og. Så jeg sto på mitt, jeg hadde jo tisset rett før jeg skulle inn så jeg hadde ikke mange dråpene å få ut uansett. Hun måtte jo sette himmel og jord i bevegelse da jeg fortalte at jeg hadde avtale med lege og jordmor om å starte antibiotika når jeg fikk utslag hjemme og hadde symptomer. Dette synes hun var veldig rart. Men jeg  fortalte at jeg kanskje hadde mistet et barn som følge av UVI før så jeg tok ingen sjanser. Hun mente syrlig at dette burde fastlegen hodle styr på. Jeg tenkte bare at: Det skal ikke du legge deg borti, dette har du ingenting med hilsen hormonella!!! 

Inne hos endokrinolog (en ny fra forrige gang) var hun fornøyd med verdiene. Skulle fortsette som før. Men nå skulle jeg ikke tilbake før om 14 dager. Så da måtte jeg følge med selv. Jeg skal altså ta avgjørelsen selv på økning av insulin og tabletter ved forhøyede verdier. Måtte være ekstra påpasselig frem til uke 35, men etter det flatet det litt ut visstnok. 

Jeg spurte om hun trodde jeg kom til å gå helt til keisersnittdato men det var policy på å ta barnet ut i uke 38 når man hadde begynt på insulin. Så da blir det sikkert en uke før. Hvis ikke noe har skjedd av seg selv som hun sa. Så da er det jo maks ca 50 dager igjen. 

Vi fikk bæresele i posten i går. Da begynner det å bli ferdig med alle innkjøp. Mangler bare et fint hentesett nå da, men er då mye fint så får ikke bestemt meg helt 😉

I natt har jeg sovet godt. Og merker det på formen. Mye bedre. Har mer og mer gangsperre men må bare gå med korte skritt. 

I går fikk jeg pakke til meg selv faktisk. En shorts fra Five units. Bestilte i en str større enn vanlig, kanskje litt optimistisk he he men skal jo ned noen kilo i løpet av sommeren da. Jeg går ikke opp noen ting med denne dietten min. Har ikke gått opp noe siden jul. Men mini blir bare større og magen eser ut. Puppene er bare gedigne (jeg skal aldri ha store pupper igjen), de er bare i veien. 

Planen er å vaske litt i dag…hvis jeg kommer opp av sofaen min he he

2 kommentarer
    1. Den sykepleieren får meg også til å reise bust, bare av å lese om det. Fryktelig unødvendig med sånne forståsegpåere som skal blande seg borti alt, og et svært godt eksempel på at med mange kokker blir det altfor mye søl. Men så bra at ks-datoen blir framskyndet med en uke da! Er jo nesten verdt å begynne på insulin bare for det 😉 Noen fordeler skal man ha 🙂 Nå krysser vi alt vi har for at poden holder seg der han er!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg