Våknet til blødning og var 6 timer på føden…

I går tidlig var jeg oppe i 8 tiden for å tisse. Og plutseilg fikk jeg se blod på papiret. Det var ikke rent rødt men utvannet som vannmelonsaft ish. Jeg valgte å avvente litt men når det fortsatt var slik et par timer senere og jeg hadde vondt i magen. Den ble hard og vond hver gang jeg beveget meg. Så jeg ringte inn og jeg skulle komme med en gang. Men det å reise til Ahus på helgene er ikke bare bare. Det er lite bemanning og det ble mye venting. 

Jeg ble lagt på registrering og måtte trykke på knappen for hvert spark. Og han sparket mye. Denne testen var helt fin. Blodtrykket mitt var fint. Jordmor tok  test for å se om fostervannet hadde gått. Men den var negativ. Men når hun skulle ta innvendig unersøkelse fant hun 1 cm åpning, hun så velig ovverasket ut og vi ble jo litt satt ut. Det var jo veldig tidlig. Jeg er i uke 30 (29+3) nå. Så da måtte vi vente på lege. Og det skulle ta nesten 4 timer på et lite rom, i vonde stoler. Etter 4 timer fikk vi tilbud om mat. Da var vi kjempesultne. Jeg måtte bare spise det jeg fikk, 2 brødskiver med gulost. Jeg gadd ikke engang å måle blodsukker da jeg visste at dette gikk høyt, men noen ganger må man bare ha mat. 

Nå legen kom, tok hun ultalyd utenpå. Tok alle mål av babyen. De var fine. Det var en stor fin gutt. Han veier ca 1400 gram.

Så var det ul innvendig. Det var for å sjekke livmorhalsen. Den var lang og fin. Selv når jeg hostet var den indre hinnen helt tett. Så konklusjonen var at det var ingen fødsel på gang. 

Hun fant ingen årsak til blødning. Hun trodde heller ikke at det var crinone stopp som var årsak. Men hun ville ikke ta avgjørelsen på om jeg skulle fortsette. Jeg var jo langt over i forhold til norsk standard. Men hvis klinikken hadde cuccess med dette så måtte jeg velge selv om å fortsette noen uker til. Soppen kunne behandles etterpå. 

Men når dette var fjerde barnet så langt var det sjelden at den ytterste livmortappen ble helt lukket. Men når den indre var lukket spilte det ingen rolle. Greit å vite at det er slik så man ikke blir redd neste gang 😉

Bildet er fra 1. strøk på barnerommet. Det ser litt mørkt ut på bildet men er mye lysere i virkeligeten. Skal 2. strøk i dag. Fargen heter Balanse. På motsatt vegg blir det en litt lysere grønn farge. 

5 kommentarer
    1. Oi, dramatisk. Bra det gikk bra. Jeg hadde ikke tørt å slutte med medisiner før det som står i planen. Jeg ville ha fortsatt litt til om jeg var deg.

    2. Jammen godt det var falsk alarm! Er ellers enig med Veggie her: best å følge medisinplanen til klinikken. Vet du om de har satt deg på lengre progesteronbehandling enn vanlig, eller er dette standardregime ved Ava Peter? Norske leger er uansett ikke vant til å behandle ed, og ellers må det jo være en grunn til at Ava Peter har større suksess enn norske prøverørsklinikker? Det sies at the devil lies in the details …

    3. Bra alt var fint, skummelt å oppleve slikt. Jeg ville også fortsatt behandlingen for å være på den sikre siden. 🌝👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg