Velkommen 3. trimester….;-)

80 dager igjen til keisersnitt. Offisielt høygravid. Det var godt med litt påskefri fra bloggen. 

Det ble en tur på Vegglifjell fra onsdag til lørdag. Men det var utrolig godt å komme hjem til rennende vann og do. I disse dager er jeg oppe mange ganger pr natt og da blir det kaldt å tisse ute i -13/14 grader i bare t-shorte og truse ;-D Du blir ganske våken he he  Og håper jeg slipper unna urinveisinfeksjon etter kuldesjokkene nattestid. 

Når jeg skal på fjellet får jeg alltid vondt i bihulene så jeg bruker litt prednisolon forbyggende slik at det ikke blir så trykk i bihulene. Men et tips fra en veninne som sa at blodsukkeret stiger ved bruk av det stoppet jeg på lørdag. Og det stemmer ganske bra. De dagene jeg tok disse tablettene så jeg en stigning, og når jeg sluttet gikk det ned igjen. 

Jeg skal til jordmor på tirsdag så vil at nivåene har sunket til da. Det er ganske slitsomt å huske å måle hele tiden. Jeg måler før jeg spiser og 2 timer etter. Jeg har prøvd å spise vanlig mat og det har gått helt fint. Jeg har spist potet i 3 dager. Og det har også gått fint. Men har ikke drukket cola, juice eller melk. Har heller ikke spist kake, bolle eller potetgull. Det er kjipt og jeg har enormt lyst på søtsaker. Det er ganske kjipt med bare frukt og nøtter….

Ellers er det ganske tungt for kroppen om dagen. Klarer virkelig ikke å bøye meg ned hverken for å ta på sko eller plukke opp noe. Godt det snart er varmere så jeg kan ta frem sko jeg bare kan smette oppi 😉

Her er påskeegget vi laget til svigermor som ønsket seg vin til påske ;-D

Tok litt tid før hun skjønte det, hun trodde nok det var fullt av godis he he

I går kveld fikk jeg skikkelige kynnere igjen. Kraftige i 10 min. Og jeg måtte bare puste meg gjennom de. Sambo ble litt satt ut og sverget på at fra nå av skulle vi holde oss i Fetsund ;-D De kommer kjempefort og forsvinner like fort. 

Ønsker dere alle en solfyllt påske videre 😉

5 kommentarer
    1. Hei! Så fint, ikke lenge igjen nå. Spennende. Klem fra oss som er på påskeferie hos familien.

    2. Tenk bare 80 dager igjen, det kommer til å gå fort 🌝 Hytteturer uten toalett er noe herk, selv uten å være gravid – jeg gruer meg alltid til det, men heldigvis sjelden 😉 Gutten er vel dine svigerforeldres første barnebarn, og det er vel stas antar jeg ❤

    3. Glad mamma: Ja de er så bekymret for ALT at jeg nesten blir litt irritert (litt hormonell da ;-P)
      De behøver ikke fortelle meg at det er glatt ute HVER gang jeg skal ut ;-D Men jeg vet det er godt ment da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg