Våknet av et brak i første etasje…..

Kl var rett før 8 på morgenen, jeg sov hardt. Plutselig ble jeg vekket av et forferdelig leven nede i første etasje. Jeg skvatt skikkelig, og var ikke spesielt høy i hatten da jeg kom ned trappen bare i undertøyet. Hjernen jobbet på høygir for å tenke ut hva det kunne være. Jeg hadde stor oppvask i går kveld så jeg trodde kanskje tårnet som sto til tørk hadde ramlet ned. Men i gangen møtte jeg allerede ting som ikke skulle være der. Så i stuen møtte jeg et stort tungt bilde på gulvet, rammen var helt ødelagt. Den fine klokka med hakkespetten var helt vridd på gulvet 🙁

Lokkene øverst og i bunnen var kastet utover gulvet. Viserne var helt vridd. Denne kule klokka som alltid fikk mye oppmerksomhet ved besøk. Vi får jo ikke tak i en slik igjen 🙁 Det var masse hakk i sjenken. Men det er helt utrolig at det gikk an. Hylla bildet sto på står fjellstøtt. Sambo mener det har vært vibrasjoner i veggen (den veggen er mot naboens garasje). Men den følelsen av at det var noen nede i stua mi var skikkelig ekkel. Skjønner ikke at jeg turte gå ned egentlig..

Dette bildet har min datter laget på skolen, men det er ikke ødelagt. Bare rammen. Den får vi kjøpt på ikea så det er jo greit. 

I dag skal jeg til jordmor. Har tatt “dusjeprøve”  (urinprøve etter dusj). Jeg testet selvsagt selv så jeg ikke får noen overaskelser. Den hadde utslag på nitritt og leukocytter. Så kan tyde på urinveisinfeksjon igjen. Men hun får sende den inn til dyrking igjen. Ellers kjenner jeg masse liv hver dag så er sikker på at alt er i skjønneste orden. 

I går var jeg hos frisøren. Hun turte ikke bleke det noe mer, da hadde det sikkert knekt. Så hun gjorde en “rens” for å få bort skjoldene jeg hadde laget 😛 Derretter gikk hun over med en glansvask. Jeg er superfornøyd. Ble virkelig overasket over resultatet. Ble langt bedre en jeg hadde forventet 😉

Fra gulrotfarget til blond var skikkelig deilig. Nå kan jeg gå ut blandt folk igjen. Vi skal i et festlig lag på lørdag så har bestilt vask og føn hos samme frisør. Blir så mye finere når hun føner det. 

Nå må jeg spise litt mat før timen hos jordmor. 

15 kommentarer

Siste innlegg