Fra svart til blond….skikkelig hårkrise i heimen

Her har det vært litt stille på bloggen. Og grunnen til det er at jeg har holdt på med et prosjekt som skal gjøre håret mitt blondt etter å ha vært svart i over 30 år. Jeg hørte med et par frisører som sa at jeg måtte gå med gult/orange hår i noen uker før det kom til å bli fint. Og det var ikke aktuelt for min del. Jeg har tentk på dette et par år nå, og plutselig var det fryktelig om å gjøre å få det blondt (ganske vanlig for meg he he).

Så da startet jeg å google. Opp og ned og i mente. Kom frem til en oppskrift som jeg tenkte ville funke. Så fikk kjøpt inn avfarging, bleking, askeblond farge, blåshampo og kur. Så var det bare å gå i gang. Måtte avfarge 2 ganger, og det ble rødt med innslag av gult og mørkt…jizez. Men hadde blitt advart at det kunne bli slik. Så jeg tok sjansen på å bleke. Men konsistensen på denne var veldig anderledes enn hva jeg var vant til. Så når jeg klinte det ut over skuldre, ansikt og gulv, steg panikken. Når jeg hadde blandet 2 pakker og det fremdeles ikke var nok, og så at det var store steder som ikke fikk noen farge, måtte jeg skylle da håret ble helt varmt. Resultatet ble heelt grusomt. Det ble hvitt/gult innerst og gulrotrødt ytterst. Da turte jeg ikke mer. Og bestilte time hos frisør i dag. Måtte ha på lue når jeg skulle gå gjennom Strømmen Storsenter, herregud så flaut. 

Hun synes veldig synd på meg når hun så håret mitt. Hun ante ikke om hun kunne få det til. Så startet hun med bleking. Og prosessen stoppet dessverre opp etter en stund i håret. Og hun turte ikke mer, hun ville ikke ødelegge håret mitt. Det var fremdeles mye varmgul tone igjeni håret. Så hun gikk på med en glansvask for å få vekk gulfarge. Det ble mye bedre enn når jeg kom men dette blir flaut å gå med. Ganske hvitt innerst og altfor gult ytterst. Men hun var ikke fornøyd med dette så hun ville ha meg tilbake om 14 dager og bruke “alltid fornøyd garanti”. Jeg betalte 3400,- for dette men neste gang betaler jeg ingenting. Det var jo utrolig god service. 

Vi skal jo på en fest om 14 dager og da passet det fint å få gjort noe med det før den. Imens må jeg leve med denne fargen, selv om det klør i fingrene for å gjøre en askeblond farge…men nå må jeg holde meg uten å føcke det opp ;-D

Blir ikke mer hjemmebleking på meg herretter nei he he…

6 kommentarer
    1. Bleking hjemme er skummelt, farging er ikke.
      I min ungdom jobbet jeg på butikk et par år. En av kundene var en skikkelig jåledame med nesen i sky. Og blond som Marilyn Monroe. Hun bleket håret selv. Men en dag kom hun på butikken med grønt hår. Veldig grønt. Blekingen hadde gått litt skeis. Antar det var kobberrør i det gamle huset hun bodde i.
      Det var svært vanskelig å holde på pokerfjeset eller la være å stirre, husker jeg.

    2. å neeeii, haha. Jeg vet det ikke er fint å le av dette men jeg kjenner meg så godt igjen. Har gjort akkurat det samme selv, og det ble ikke billig for å si det sånn. Masse lykke til videre med håret. Håper det blir fint til festen

    3. Oi da.. 😂 Jeg forstår din utålmodighet, og at du derfor satte i gang hårblekingen hjemme, selv om du ble advart.. Jeg striper mitt hår, og gjør det alltid hos frisøren fordi jeg vet at jeg garantert hadde klart å misfarge det selv. Det koster litt, men jeg gjør det kun hver 3.måned, så det er ikke så ille. Håper du blir mer fornøyd ved neste frisørbesøk 👍 Hva sier din samboer?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg