Ny fastlege igjen….

Jeg hadde legetime i dag. Enda en ny fastlege. Jeg var først på labben for blodprøver og urinprøve. Ingen utslag på noen av prøvene, så det var kjempebra. Men legen var en ung dame (jente). Virket kjempeusikker. Og hun snakket dårlig norsk, samtidig med mumling. Jeg begynte nesten å koke før jeg startet. Tenk på gamle folk, de skjønner jo ingeting av hva som blir sagt….:( Men værst var det når hun skulle måle magen (symfyse mål), virket det som hun aldri hadde gjort det.  Så først kom hun frem til 31 cm, noe som er normalen i uke 33 (??). Så skjønte hun at det ble feil. Vi måtte måle igjen og da kom hun frem til 26 som er laaangt over normalen. Tror ikke hun fant hvor hun skulle måle fra. Jeg prøvde å si at det skal være ca 3 cm over navel men det overhørte hun visst… Så enten er dama helt på jordet eller så har jeg en megastor unge der inne, eller mye fostervann….aner ikke. Jeg hadde mye fostervann med begge barna, så kan jo væer det men såå mye større enn normalen… Jeg håper virkelig at dama har målt helt feil. 

Hun hadde ingen gode råd for hverken gallesten eller nyresten. Hun nevnte faktisk at det kunne være muskulært….what!!!! kødder du. Nei det er det ikke, det hadde jeg kjent forskjell  på. Men men da må jeg bare leve i smertehelvete. Jeg har jo avtale med nevrolog om bruk av paralgin forte i svangerskapet, men hun virket som om hun ikke trodde meg. Men jeg fikk mer likevel så da får jeg være fornøyd. 

Nå er det taconight i heimen…jippi…det er det beste jeg vet. Vi har det ikke så ofte da vi er stort sett bare oss to men nå skal sønnen min også ha så da kan vi ha det 😉

God fredda til alle sammen 😉

4 kommentarer
    1. Utrolig frustrerende med leger som bare ser ut til å late som de kan det de skal mens de fomler i vei.Det samme når du har skikkelige plager som ikke blir tatt på alvor! Alt blir visst tatt for å være muskulært, som om en blir så beroliget av det, når det gjør kjempevondt og de ikke undersøker videre. Kanskje du kan prøve legevakta, eller høre med jordmor? Ille med de smertene dine, selv om de forhåpentligvis ikke er farlige <3

    2. Lisa: Ja særlig frustrerende blir det når det er 4. fastlegen på litt over et år… Ja de er jo ikke farlig så lenge det ikke går infeksjon i det, da må jeg ha antibiotika. Men hadde håpet på noe smertestillende som hadde hjulpet 😉 Blir lenge å ha vondt hvis det ikke slipper snart 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg