Jordmortime ;-)

I  dag var jeg hos jordmor igjen. Alt sto bra til med mini i dag også 😉

Hun skulle sende inn rekvisisjon til Ahus om et møte med gynekolog og jordmor angående keisersnitt. Jeg er jo kjempeengstelig for å revne slik at det blir værre med tarmen min. Og jeg har ikke lyst til å måtte operere bak i ettertid fordi vi ikke tok hensyn til dette ved fødsel. 

Hun fortalte at det var viktigere og kjenne spark gjennom døgnet enn å bare lytte etter hjertelyd. Det kunne gi feil signal. Fordi en baby som var veldig rolig, måtte kanskje spare på kreftene, mens en frisk baby hadde masse energi å sløse bort på hopp og sprett. Så etter uke 24 skulle jeg kontakte føden umiddelbart hvis baby var veldig stille. Da måtte det undersøkes hvorfor det var så stille. 

Nå har jeg begynt med støøtestrømper. Mest for å hindre stygge blodutredelser men også for å forbygge vannansamling og dårlig sirkulasjon. 

Det var masse lykkeønskninger på meldinger og instagram i går når jeg fortalte at det ble gutt. Herlig med masse god støtte 😉

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg