Vekten går ned…

I det siste har vekten gått litt ned. Kanskje av flere grunner. Jeg spiser mindre, og mye mindre godterier. Jeg har sluttet på sarotex og andre medisiner som gir vektøkning. Og akkurat nå vokser jo babyen mye så det krever sikkert sitt. Babyen får jo det den trenger, og at jeg stagnerer litt på vektskåla gjør ikke akkurat noe. Det var jo en periode der jeg la på meg over 1 kg i uka. Når jeg var hos jordmor 3.januar hadde jeg bare gått opp 2 kg på 4 uker ennå jeg synes jeg var blitt så svær. Så da begynte jeg å veie meg igjen for å følge med litt. Så har gått ned 1 1/2- 2 kg. Slapp av….de kommer nok på igjen. Jeg er rimelig sikker på at jeg skal klare å ta de av igjen etter fødsel/keisersnitt. Jeg har en superplan jeg skal følge etterpå. 

Jeg skal snart i 50 årslag. Noe skal foregå ute og jeg kan ikke få urinveisinfeksjon nå så da har jeg gått til innkjøp av en diger dunkåpe. Ser ut som en dundyne. Men den kommer jeg til å få bruk for på skirenn og fotballkamper eller o-løp. Jeg har laaaang erfaring med kalde stadioner overalt. Jeg har fryst altfor mye til ikke å ta på meg mye klær. Jeg har blitt mye “mobbet” (ikke på en vond måte men på spøk) for at jeg alltid hadde så mye tøy på. Men jeg var jo den som sjelden frøs hvis jeg hadde tatt de største jakkene. Det tok litt tid før jeg turte å ta på boblejakke om sommeren men jeg frøs da ikke. Og denne skal bli god å ha. Den var litt for dyr men den blir god å ha i lengden. 

Jeg tok en sjans å kjøpte medium. Siden den ikke er innsvinget kan det gå. Men blir den for litem bytter jeg den. Blir spennende å se hvor varm den egentlig er. 

Elgsteken i går sto inne i 6 timer. Den ble så god. Og sausen kunne jeg drukket fra kanne…mmmm ;-D Jeg spiste så jeg bare lå å uffet meg på sofaen ;-D

Nå er det svinekoteletter med fløtesaus på programmet. 

God torsdag 😉

7 kommentarer
    1. La på meg en del på magen i prøveperioden og de første ukene av graviditeten jeg også. Deretter stangnerte vekten noe, for så nå å gå sakte men javnt oppover. Medisiner kan nok klart ha en innvirkning, og når en både begynner og slutter med de så merker man det på kroppen.
      Lurt med ei skikkelig dunkåpe, den vil du ikke angre på! Har vandra rundt som en bompibjørn de siste månedene i en diger en jeg kjøpte i høst, og det er så deilig å ikke fryse, og det er også superdeilig at den er romslig 🙂 Blitt så forelsket i det å bruke dunkåpe nå at jeg har flesket til med en svindyr en på salg som jeg skal bruke når magen er borte også.
      Så kos deg masse med både babymagen og dunkåpen din 🙂

    2. Hei!
      Jeg gikk også ned i vekt. Jeg mistet matlysten og spiste også lite godterier, mer sunn mat. Sikkert i orden. Godt nyttår!!!!

    3. Lurt med boblekåpe. Det skal jammen jeg vurdere og. Og så deilig å gå ned litt da! Det er så vanskelig. Og man går jo gjerne litt opp av all denne prøvingen. Jeg har i alle fall nok å ta av..

    4. Dunkåpe har jeg hatt i mange år, og er favorittjakken min om vinteren. Ser litt stor ut, men jeg fryser aldri og den er derfor et must hos meg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg