Nytt innlegg..ikke for sarte sjeler…!!

I går var jeg hos Aage på Oslo City.  Nå er jeg 12+1 i dag. Vi tok en ultralyd og alt var perfekt. Ca 8 cm lang og han sjekket alt. Han sjekket neseben og nakkefold. Alt så bra ut. Ingen vannansamlinger, så vi trengte ikke Duotest mente han. Det var jo i seneste laget også, men da hører vi på Aage og roer oss med det. 

Jeg skulle til Anette i Akersbakken og skulle kjøre fra Oslo s gjennom byen. Jeg var som vanlig kjempenervøs men med puls i 180 hele veien gikk det bra. 

Så skulle jeg møte ei veninne på Majorstuen for lunsj. Vi møttes på stamstedet vårt, vi spiste og kosa oss og skravla gikk. Jeg hadde litt vondt i magen men det er jo vanlig og ha det i første trimester så jeg bare gikk på do og trodde det ville roe seg. Jeg fortsatte med litt urolig mage men det er jeg jo vant til. 

Lunsjen var ferdig og jeg skulle hente bilen i parkeringshuset ved Colloseum kino. I det jeg setter meg i bilen kjenner jeg at jeg må på do. Og når jeg må på do MÅ JEG FORT…… Nå var gode råd dyre. På landet der jeg bor finnes det alltid en busk eller noe man kan gjemme seg bak. MEN her på Majorstuen (i bil) hadde jeg null muligheter. Jeg husket at det var en bensin stasjon i Kirkeveien. Jeg tenkte at dit MÅ jeg. Men å komme over det krysset i rusjtrafikken var jo en tålmodighetsprøve. Jeg svettet oppover og banna og svertet inne i bilen. Det var like før bomben gikk av. Herregud….endelig kom jeg meg over. Fikk vrengt over til Shell. Nå skalv jeg….satte et ben ut av bilen…og på vei ut gikk bomben av!! Der sto jeg midt på gata i Oslo i rusjen og dreit på meg….skikkelig…det bare flommet over…jeg hadde ikke nubbsjans til å hold igjen. Tåra spratt og jeg prøvde å lete etter noe å sitte på. For å gå inn på bensinstasjonen nå var jo helt uaktuelt. Jeg ringte sambo som trodde jeg var døden nær. Jeg måtte jo fylle bensin også, men det ble umulig nå. Måtte bare komme meg hjem. Hjem ja….det var 40 minutter unna….i kø….så da satt jeg i min egen møkk i 40 minutter. Fy flate noe så jævlig. 

Dette er noe av hverdagen min. Med en tarm som er serdeles ufungerende. Men jeg velger å ha galgenhumor på det. Håper på å få keisersnitt på grunn av dette. Så ikke det skal bli værre en det er nå. Det blir litt krise. Jeg har jo så mange historier nå med at jeg er i “nød”. Men man må ta det med humor. 

11 kommentarer
    1. Så bra med fin ul. Så kjip opplevelse. Skjønte folk det tror du? Vakuum fødsel er i alle fall ikke ideelt. Sliter litt her og. Ble liksom helt lammet. Men vanlig fødsel er vel bedre en ks? Ikke vet jeg. God helg og kos deg med ul resultatet!

    2. Veggie: Det er lov å le he he ;-D nei jeg var raskt inne i bilen så tror ingen så det 😉
      Jeg er bare så redd for å revne helt ned. Da blir det helt krise. Det skjedde noe ved fødselen for 18 år siden som har gjort dette slik så er redd det skal skje igjen 🙁

    3. Enda bra det tross alt gikk greit, selv om det må føles så fortvilende. Så bra alt er vel på UL 😊 Du må da kunne få keisersnitt mtp din tidligere hendelse, for å unngå at det blir verre? Jeg mener å ha hørt at man også pga alder kan få det innvilget? Er gravidmage bilde av deg? 😊

    4. Huff, men nå måtte jeg le høyt og lenge her, selv om du hadde en fæl opplevelse med å ikke rekke og komme på do. Holdt nemlig på å oppleve akkurat det samme her på onsdag etter å ha vært i byen med gubben. magen er mildt sagt ustadig i disse gravid-dager, og jeg hadde ikkevært på do før vi dro til byen. Endte med at gubben måtte kjøre” bæsjeambulanse” hjem, dvs svinfort, for at jeg skulle rekke å gå på do hjemme! Var også svett og skjelven, men rakk det med nød og neppe. Stakkars deg som ikke rakk, men det er helt, helt ille når man plutselig bare må! Veldig fint å se at det er bra med lillebabyn i magen 🙂

    5. Hei!
      Er det fortsatt mulig å bli medlem av din facebook gruppe for prøvere 40+?
      Mvh
      Emily

    6. Så flott med 12+1 og alt vel!!! Kjip episode du hadde. Så tøft at du forteller om det 🖒

    7. Huffameg, det der hørtes bare helt grusomt ut 🙁 Har du noen gang forhørt deg med gyn om den gamle fødselsskaden kan opereres? Ks er ihvertfall mye bedre for deg. Tror muligens du kan søke om det allerede nå. Mange tar det via fastlegen, men kanskje gyn også kan være behjelpelig? Det er dessverre ingen automatikk i at de innvilger ks til eldre mødre sånn uten videre, men statistisk sett har man visst større risiko for å ende opp med vakum i naturlig fødsel som eldre fødende, så det må vel være et godt argument?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg