18 års bursdag, og dårlig form…

På fredag fylte min sønn 18 år. Han ville feire hjemme hos meg. Han hadde gledet seg helt siden i sommer da han fikk 2 store lakser å servere den ene til alle sine gjester. Men når pappaen hørte at hans familie ikke ble bedt måtte vi betale for fisken(!!). Vi har jo ikke plass til 30 stk i stua vi… Så da ble det taco night i stedet. Det ble kjempehyggelig. Jeg hadde til og med laget hjemmelaget guacamole og salsa, noe som var overaskende godt. Kaker ble det også, sjokoladekake som er jubilantens favoritt og verdens beste. 

Denne feiringen tok helt knekken på meg. Akkurat nå tåler jeg ingenting. Jeg har konstant migrene fra jeg står opp om morgenen. I dag har jeg vært veldig kvalm,  samt mye syre i spiserøret. Sambo fikk lufta meg en liten runde i skogen, det var slitsomt (har jo null kondis etter 6 uker på sofaen). 

På torsdag skal jeg få ny runde med Botox mot migrenen. Det er nok det som er best fordi å gå med slike smerter i 7 mnd til er rimelig uaktuelt. Jeg har jo hatt en lengere periode som har vært kjempefin, og da glemmer man litt hvordan det er å ha vondt. Jeg blir jo helt utslitt av å ha så mye vondt fra jeg står opp om morgenen. 

Litt over en uke igjen til ny ultralyd. Vi bestiller vel snart time til NIPT test i Gøteborg, om ca 14 dager. 

Er i dag 7+3 😉

 

 

 

12 kommentarer
    1. Hanna: Ja men kun vis det veier opp medisinsk. Og mine smerter vil stresse både mor og barn så da veier det opp for risikoen. Den er liten i så små doser. Jeg kutter også noen punkter slik at det blir mindre botox 😉

    2. Har du prøvd akupunktur mot migrene? Vet ikke om man kan ta d som gravid.. Det hjalp meg en periode da jeg var veldig plaget/ ga ihvertfall en dag el to fri fra smerter etterpå..

    3. Hei! Jeg er også plaget av migrene. Jeg fikk det ikke så ille før 3. trimester. Kanskje du får det bedre senere i svangerskapet. Migrenen slapp da jeg gikk ut i permisjon så min er jobbstressrelatert. Og så alle disse hormonene da. Ikke rart man reagerer. Håper botoxen funker. Du har nok en hardere migrene enn meg.

    4. Veggie: Ja så ille har jeg egentlig aldri vært. I natt trodde jeg øyet mitt skulle poppe ut 🙁 Jeg vet ikke hva som trigger det nå, men tror det er at botoxen er på vei ut.. Håper det blir bedre snart for så syk som jeg var i natt kan jeg ikke huske å ha vært før 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg