Den sure kløe….

Nå kommer reaksjonen på progesteron sprøytene. Huden er rød og klør som et hel…..  Jeg vet at man får beskjed fra klinikken å legge på vodkaomslag!! Jeg har ikke turt det ennå, ikke har jeg noe vodka heller egentlig. Men har bestemt meg for å holde ut fordi det er så viktig. 

Det ser ikke bra ut. Huden er helt sprengt og det er små kuler under huden. Jeg skal sende en mail til klinikken bare for å sikre meg at jeg kan fortsette hvis jeg holder ut kløen. 

Det tok jo litt tid før det brøt ut og jeg har fortsatt mange dager igjen. Helt til 7 desember faktisk. Men først er det ultralyd på tirsdag. 

I morgen skal vi ta med de gamle til Charlottenberg på svenskehandel. De maser om en tur hver høst. Og vi har fryktelig mye boks pant som må leveres inn. Så det passer egentlig bra. Så får vi kjøpt inn litt godteri til halloween. 

Ellers er jeg sulten absolutt hele tiden. Jeg kommer garantert til å bikke 100 kg. Huden er i ferd med å sprekke allerede. Jeg føler meg som ei hardstappa pølse og er bare i uke 7 (6+1). Litt krise at jeg ikke kan trene noe. Det pga av jeg ikke skal forbrenne hormonene jeg tar. Kroppen produserer ikke dette selv ennå så jeg må være forsiktig. For nå bare dette gå. Jeg vil ha tilbake kroppen min igjen. 

Ellers har hodepinen kommet tilbake. Jeg fikk en ukes pause. Jeg trodde det skulle gi seg nå men dessverre kom det tilbake igjen. 

I dag har jeg ikke bil, den er på service. Det blir kjempedyrt men nå bare måtte jeg. Håper den blir bedre å kjøre med nye bremser, nye filtre, nytt speil, nytt lys og masse annet. Dette er jo en gammel holk av en bil, så begynner å dra seg på mange feil. Men nå blir det ryddet opp litt hvertfall 😉

 

 

11 kommentarer
    1. Ååå så du byttet den timen med den i dag?? Trodde du skulle ha begge. Når blir neste da?

    2. Usj, det ser ikke så godt ut. Men du må jo holde ut på et vis, for som du sier er det viktig. Du kan ikke stikke annet sted da slik at områdene som er rødt og klumpete får hvilt seg litt. ?

    3. Glad mamma: Da blir det i låret og det anbefaler de ikke da dette er mye vondere både å sette og etterpå… så har ikke så lyst til det. Men skal prøve litt bedøvende krem på i dag så får vi se 🙂

    4. Jeg fikk noe av det samme utslettet. Det viste seg at årsaken var at sambo klemte sammen huden når han satte sprøyta, hvilket gjør at væsken blir liggende for langt oppi huden. Huden skal draes ut der sprøyta blir satt. Kan det ha noe med det å gjøre tro?

    5. Jeg ville kanskje forsøkt det. Og ikke la den antibakterielle paden ligge på området etter at sprøyten er dratt ut. Bare wipe over. Det ordnet seg hvertfall for meg etterhvert, selv om jeg i begynnelsen også hadde klumper, kløe og utslettt

    6. Anonym: Nå fikk jeg beskjed fra klinkken at jeg skulle stoppe med sprøytene og ta crinone 3 ganger om dagen i stedet. Men nå har jeg ikke tatt crinone mer enn en gang før i dag så lurer på om jeg skal ta sprøyten i dag og ta 3 x crinone i morgen. Det er jo mer progesteron i crinine egentlig. Den inneholder 90 mg, mens sprøyta inneholder 50 mg. Men crinone er kanskje noe senere med opptaket i kroppen hvis jeg har forstått det riktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg