Vi ble stoppet i tollen…

Reisen hjem i går gikk veldig fint. Men hadde mye murringer i hele går. Det er vel et bra tegn. Måtte ty til et par ekstra magnesium tabletter for krampene. Men det går fint.

Men tror du ikke vi ble stoppet i tollen du a. Han sto og så etter meg, jeg skjønte det. Jeg fikk skikkelig harahjerte. Han lurte på hva vi hadde i kofferten. Og jeg sa medisiner. Han lurte på om det var til eget bruk, og ja det var det. Jeg hadde lagt arket til tollen laglig til slik at han raskt fikk det. Han spurte om vi drev egen klinikk men da måtte jeg jo bare si at nei vi driver med eggdonasjon. Han lurte på verdien av medisinene og takk og lov at jeg tok med kvitteringen hjem. Det var medisiner for ca 8000,- og det ble fordelt på begge oss. Det kom en lege som sa at han mistenkte at det var til IVF og da fikk vi pakke sammen og gå. Jeg hadde vel sikkert 180 i puls på dette tidspunktet ;-D

Sambo satte første sprøyte på egenhånd. Det ble en ganske heftig affære med mye hyl og latter og litt au….;-D Progesteron ampullene skal varmes i varmt vann før de trekkes opp. Jeg hadde nok ikke varmet de godt nok fordi det var vanskelig å få det opp i sprøyten. Og ganske vondt å sette den. Da sambo måtte presse hardt for å få det ut. Og nålen skal jo helt inn.

Det sprengte i flere timer i går. Men nytt forsøkt kveld…bare 99 ganger igjen da ;-P

Jeg har vært ganske plaget med halsbrann i 2 kvelder. Så hjelper å spise noe men kan jo ikke stappe inn noe hele tiden da ;-D

Vi har ikke noe nett her hjemme nå. Skjedde noe når vi var borte så må blogge på tlf. Da blir det litt amputert altså. Men kanskje vi får det tilbake før helgen.

Det var tilbud på Morgenlevering i går kveld. Så da bestillte jeg meg for første gang brød på døra, og to kanelknuter;-) Rett i postkassa kl 06. Det smakte fortreffelig 😉

8 kommentarer
    1. Hei! Velkommen hjem. Ser du har fått en annen type ampulle enn det jeg hadde. Ser litt enklere ut å få opp. Jeg måtte få litt mer hjelp av en sykepleier – venninne da jeg kom hjem, men så er jeg også ekstra klønete. Dere nailer det der. Så kjipt med tollen men bra det gikk bra. Jeg er glad jeg slapp det. Satser på at gullegget ble med hjem 🙂

    2. Veggie: Vel det var ikke annet bilde på Google så i farten ble dette. Men stemmer ikke helt med virkeligheten. Jeg har sikkert fått samme som deg. Slike små ampuller som knekkes av på toppen. Det var så vanskelig å dra opp… men prøver ny teknikk i kveld ?? legger ut riktig bilde når jeg får tatt bilde ;-D
      Takk for at du følger, setter stor pris på det ??

    3. Flere som ville hatt minst 180 i puls om man ble stoppet i tollen.. 😂 Bra det gikk greit uten for mye heft. Murring i livmor ja, det bruker å være et godt tegn 👍 Du/din samboer blir nok drevne på sprøyter etterhvert – bit tenna sammen og tenk at premien er stor 😊

    4. Jeg kjøpte en sånn ampulleknekker. Det var kjekt siden jeg klønet sånn og av og til skar meg opp. Den heter Snap it. Spennende å følge deg!

    5. Veggie: Ja slik hadde jeg før når jeg drev hudpleiesalong. Da knipset jeg ampuller hele dagen he he. Men nå burker jeg bare en tynn klut. Det var mye værre å skulle trekke opp, da ble jeg en stor kløne. Men disse “vingene” på sprøyta var så myke at jeg fikk ikke tak med dem. Men nå har ampullene stått på badet i varmen så da bør det gå bedre 😉 I hope ;-D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg