En heftig dag…

Dagen startet med at vi skulle stå opp og gå rett bort til Vinterpalasset, det er bare 2 minutter å gå fra hotellet. Så vi kastet oss i tøyet med bare en strikk i håret. Men når vi kom dit fant vi ut at det stengt på mandager. Ja ja sånn går det når man ikke følger med i timen.Da blir det bare rundt Vinterpalasset for vår del. 

Så vi gikk tilbake til hotellet slik at jeg fikk dusjet og gjort meg klar til ultralyd og time hos sykepleier. Vi skulle spise frokost på Subway i dag. Vi var så tidlig ute at det ble litt lenge å vente til kl var 14. Så da ble det en tur på Zara og en tur til på kafe før kl ble 14. 

Vi ble tatt inn veldig raskt i dag. Sykepleieren gikk igjen gjennom medisiner. Særlig plan-B. Om og om igjen til jeg forsto. Sambo fikk sjokk da hun fortalte at han skjulle sette progesteronsprøyte i skinka på meg hver kveld. Han ble superstressa, og det ble jeg også. Bare det at sprøyta skulle heeelt inn (og den var lang), gjorde meg veldig bekymret. Jeg har mest lyst til å gjøre dette selv men kan by på problemer, har kanskje ikke lange nok armer??

Det var så mye info at jeg glemte helt å spørre hvordan det gikk med embryoene, er det mulig. 

Men slimhinnen var fin, alt så bra ut. Den hadde gått litt ned men det var helt normalt. Nå var den 8,2. Ingen cyster eller egg i veien….jipppi 😉

Men de hadde tatt blodprøver på lørdag og da kom det frem at D-Dimer svaret var ennå forhøyet. Det er ang levring av blodet og fare for blodpropp. Så da fikk jeg ennå en ny plan. Nå må jeg ta clexane både morgen og kveld. 

Nå er det mye og huske på nå…blir godt å komme hjem og få satt dette i system. Men fikk streng beskjed om at nå måtte tempo ned. Rett og slett i sparemodus. Ingen stress, ingen trening, bare rolige dager. 

Hvis jeg får diare eller oppkast må jeg øke dosen med østrogen. 

Hvis blødning begynner, må plan-B settes på. Det er et helt regime døgnet rundt. Så håper inderlig jeg slipper det nå. 

Nå sitter vi i senga og slapper av. Jeg med pc og tlf, sambo med film. Så ahr jeg tatt på ullsokker etter tips fra en medprøver. Må ikke fryse på beina 😉

Vi har akkurat inntatt en nydelig middag på hotellet. Pakket koffertene, med alle medisiner. Så det er ikke noe stress nå. 

Måtte dagen i morgen gå fort. Da skal vi bare slappe av hele kvelden 😉 Vi krysser fingre for at spiren fester seg i løpet av noen dager. 

14 kommentarer
    1. Hei! Ja, den var tøff den sprøyten. Jeg trodde at jeg aldri skulle klare det, men hver kveld satte jeg sprøyten. Klinikken satte den litt vel langt ned enn det jeg er komfortabel med. Fikk utrolig vondt og kom meg nesten ikke ut av senga. Dessuten engstelig for å treffe isjas -nerven. Men om man tar trikset med å ta utstrakt hånd fra den ene siden og over på baken på den andre siden, kan man trygt stikke i trekanten. Er video om det på nett. Husk å kjøpe matrushka! Lykke til videre. Klemmer

    2. Forresten er ikke de sprøytene man kjøper med fra apoteket så veldig gode. Jeg kjøpte nye sprøyter og kanyler i Norge. Men dere kan jo se.

    3. Spennende tider for deg! Jeg koser meg med bloggen din fortsatt selv om jeg ikke kommenterer så ofte nå da..🤓, og krysser fingrene for at dette er siste gangen du må gjennom alt dette! Masse lykke til!
      Klem

    4. Hei. Sambo satte sprøytene på meg hver kveld, og når han var bortreist satte jeg de selv. Brukte sprøyter og kanyler jeg kjøpte hos Ava, og det gikk helt fint. Litt vondt i begynnelsen, men bare å tenke at det er for en god sak👍

    5. Hei igjen!
      Joda, det står til liv. Lillegull er allerede blitt nesten 7mnd han. Selv om jeg er hjemme i perm, så har jeg litt å henge fingrene i! Sånn på hjemmefronten er det uforandret dessverre..men mulig det skjer noe snart.. Ting tar tid, tydeligvis…
      Heng i stroppen, kjære du! Jeg fortsetter å heie på deg! Spennende å lese dine opplevelser. Klem

    6. Det håper jammen jeg også…!
      Ambivalensen lever i beste velgående her hos meg, dessverre..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg