City tour ;-)

I dag har vi vært på City Tour med Leon. Jeg trodde det skulle ta 2 timer men den varte i nermere 3 timer. Han kan sine saker. Det er en ganske blodig men utrolig facinerende historie. Sitter jo igjen med følelsen av at det har vært mange gale mennesker i lederstolene i dette landet. Men jeg går litt i surr i galskapen. Herskere, herskerinner, Peter the great, Katarina the great osv. Det finnes over 200 museumer i St.Petersburg. Men vi har ikke vært inne i noen ennå. Men planen er å gå bort til Vinterpalasset i morgen tidlig før timen hos sykepleier. 

Vi ble først kjørt til en kirke. Der måtte jeg dekke til håret mitt. Første gang jeg har måttet det så da har jeg prøvd det også. Det var ikke lov å fotografere, men sambo fikk lurt seg til et uklart bilde. Nesten hele kirken var malt i gull innvendig. Det var helt overveldende flott. Kjempefint kor også, som sto i toppen og sang. 

Vi ble sluppet av på det digre kjøpesenteret. Vi tuslet nedover til hotellet igjen, men tenkte å prøve McDonald. Men måtte le litt da vi ikke skjønte bæret av menyen. Den var bare på russisk ;-D Men damen hadde vært borti turister før og dro frem en engelsk meny ;-D

Det siste Leon viste oss var huset der Putin vokste opp. Litt kult å sett det da 😉

I kveld orket vi ikke gå så langt så i dag prøvde vi hotellet sin restaurant. Det var kjempegod mat. Så der går vi etter innsett på tirsdag, for da skal jeg ikke gå så veldig mye. 

I  morgen er det Vinterpalasset, time til ultralyd og opplæring av sprøytesetting i låret. Så dagene har da gått greit, selv om jeg lengter hjem nå. Skal bli så godt å komme hjem. 

Her er et bilde av det kjempesvære kjøpesenteret.

Vi blogges i morgen 😉

1 kommentar
    1. Jeg har alltid drømt om å besøke Vinterpalasset – heldige dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg