Tidenes menstruasjon….

I går våknet jeg med kjempehodpine, og jeg skjønte hvorfor da jeg kom på badet. Mensen hadde kommet. Og det mye før enn forrige gang. Sist gang tok det en uke, men nå kom den som den egentlig skulle. 

Jeg har jo aldri vært noe plaget ved mensen. Knapt merket at jeg har hatt den. Nesten aldri kjent en krampe i magen. En blødning i 1-2 dager også ferdig. Men denne gangen….gud hjelpe meg. Det var overflod og så vondt. Jeg var helt slått ut hele dagen. Sov på sofaen 3 ganger, var helt ferdig. Krampene har også vært kraftige i dag. Hvorfor skjedde dette plutselig nå? Er det medisinene som gjør det? Hva med denne Philgrastimen som settes rett i livmor? Kan den ha gjort at det  renser seg så massivt ut? Ja spørsmålene er mange. Men tror ikke jeg får noen svar akkurat. 

Nå er det bare litt over 2 uker til vi drar og spenningen stiger. Jeg kjenner at kroppen knyter seg igjen. Denne prosessen er ikke bra for kropp og sjel altså. Men det får jeg bøte på i etterkant. Denne høsten har vært travel og det blir ikke mindre travelt etter innsett. Vi skal på noe hele tiden. 

Prøver å la være å tenke negative tanker. Men de sniker seg på. Hvordan vil det bli denne gangen? Vil vi klare å bli gravid? Hvordan blir svangerskapet? Blir det en eller to der inne? Vil det går bra? Blir det abort denne gangen også? Ja som du skjønner svirrer det rundt i hodet 24-7. 

I morgen skal jeg igjen til Frøyaklinikken og få fotsone og nåler. 

Ellers er formen laber for tiden. Jeg gikk noen dager på prednisolon for bihulene, og det er jo ren gift. Men for en medisin…man føler man kan gjøre alt. Man får masse energi og ingen vondter. Skulle ønske det var noe som kunne brukes hver dag men det kan jeg dessverre ikke. Man får en enorm matlyst og man kan få “måneansikt” (hovent ansikt). Og det vil jeg jo selvsagt ikke ha. Men dette skal jeg gå på hver dag fra en uke før innsett. Så da får jeg smertehjelp fra den hvertfall. Håper jeg ikke får altfor stor matlyst da, jeg er stor nok som det er nå. 

På torsdag skal jeg på personalmøte på jobben. Men nå har jeg ikke fortalt noe til noen. Så de aner ikke at jeg har fortsatt med dette. De tror jeg kommer tilbake snart. ;-P 

2 kommentarer
    1. Uff, håper de verste plagene gir seg snart – menssmerter kan være veldig vondt innimellom. Når det er sagt så er det jo bra at den kom når den skulle slik at forholdene blir optimale ved innsett. Går fort til det nå – og jeg håper dere lykkes og at dere om 9 måneders tid får en baby eller to ❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg