En mutasjon i blodet mitt

En liten oppdatering herfra. 

Nå er det så travelt her at jeg rekker nesten ingenting. Det går i ett som det gjør i de fleste familier men når ikke kroppen spiller helt på lag blir det litt tyngre. 

Min datter flyttet ut på mandag. Det er 3 jenter som deler leilighet i Vika i Oslo. Det har vært mye styr. Pappaen har jo ikke stilt opp i det hele tatt så alt faller på meg (oss). Hun har jo bod hjemme noen måneder nå, den siste tiden har hun vært veldig avhengig av meg. Jeg må liksom ha en mening om alt. Og det er koselig det, men det blir mye liksom. Og faren hadde et oppdrag på mandag. Han skulle kjøre det siste flyttelasset innover og ta med seng fra Ikea. Så vi ryddet romet helt. Pakket bort senger osv. Alt var pakket og klart, hun hadde gledet seg villt i mange uker. 10 min før han skulle være der kom telefonen om at han ikke hadde bil plutselig. Da var gode råd dyre. Datter gråt og var veldig bitter på at han nok en gang ikke klarte å stille opp. Så da måtte jo vi sette himmel og jord i bevegelse for å fikse dette. Vi har ikke oppgradert førerkortet til å kjøre så tung henger. Så vi måtte bruke en kamerat av sambo som var så snill å bli med innover å handle seng og flyttelass. Puh..denne flytteprosessen tok nesten knekken på meg. Jeg har jo ikke mye energi til overs akkurat, så det tar jo flere dager å hente seg inn igjen.  Men nå er hun trygt plassert i Oslo 😉

Jeg fikk mail fra klinikken i går. Jeg skal ikke prøve på en oversettelse så dere kan lese selv. 

“Please find attached the results of your genetic test for coagulation system.Hereditary thrombophilia is not detected.But there is a mutation in the gene encoding the exchange of homocysteine.Homocysteine decreases with the help of folic acid.Your homocysteine value from 10/07 was just a little bit above normal range (7.4).Normal rate is below 7.We recommend to increase twice the dose of Folic acid from tomorrow.Please find below adjusted treatment plan.The change is highlighted in yellow.Have a nice evening! “

Så nå bruker jeg 2000 mcg folsyre (vanlig i norge er 400). Men jeg har hørt at man kan bruke opp til 5000 mcg.

Jeg har også vært en tur til på Frøyaklinkken. Fikk akupunktur i ørene og fotsoneterapi. Fotsoneterapien var grisevond. Punktene for eggstokker var helt grusomt og også punktene for nakken. Den har jo begynt å krangle igjen, så det kom ikke overraskende. Det nermer seg innsett og stressnivået øker. 25 dager igjen til innsett og bare 3 uker til avreise. 

I dag er siste dag på medisiner i denne syklusen. Skal bli godt med en pause nå. I en uke. Mensen skal komme innen en uke. Så la oss håpe dette er siste mensen på hvertfall 9 mnd. 

Vi skal arrangere Challenge 40 til helgen. Et sykkelritt med poster. 40 poster på 4 timer. Det gjelder å legge en god slagplan for å finne flest mulig poster på 4 timer rundt om i Fetsund og omegn. Mange poster er aktivitetsposter, dvs padling, klatring, orientering, svømming, rulleski, biltrekking, skiskyting og masse annet gøy. Så da går den helgen også. Da får jeg luftet meg i allefall. Jeg skal hjelpe sambo på orienteringsposten, men kan jo selvsagt ikke fortelle hvor den skal være ;-D

Det kommer oftere oppdateringer når det nermer seg. Donor er jo sikkert godt i gang med medisiner. Jeg begynner å bli nesten tom for det store arsenalet mitt. Så vi må sikkert bunkre opp igjen i Russland. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg