Stakkars Huseby….;-P

Stakkars Huseby….han lever i en verden av godt voksne damer som ringer og sms’er til alle døgnets tider for å få time. Enten det er for å bli gravid eller for å sjekke om det er liv 🙂 På fredag var jeg tilbake på Ahus. På vei inn hører jeg navnet mitt…og jeg undrer meg et sekund eller to da jeg ikke gjenkjenner damen. Men hun er visst på FB gruppa. Og nå er hun her fordi de har jammen meg klart å lage en “hjemmemekka” en i løpet av sommeren (etter 11 forsøk….). Huseby tar henne først fordi jeg skal jo ligge litt etter behandling. Jeg venter i spenning på gangen, og der kommer de ut med tommlene opp. Gud så artig. De har aldri kommet så langt før. Dette blir spennende altså. <3

En annen jeg har hatt den store glede av å bli kjent med i denne prosessen har  også blitt gravid gjennom eggdonasjon nå i august. Det gledes veldlig og jeg tenker på henne hver eneste dag <3.

Når jeg var hos Huseby på fredag, sa han at det så fint ut. Jeg skal allerede ha ny behandling i morgen, mandag. Da var han på Ski sykehus så da ble det litt vanskelig. Men jeg har fått time hos hans kollega på Oslo City legesenter hos Linda. Han spurte om jeg hadde hatt noen bivirkninger. Men jeg hadde ikke kjent noen ting. Men på lørdag hadde jeg veldig mensmurringer og vondt i puppene. Lurer på om det kommer av denne Philgrastimen. 

Denne helgen har gått veldig fort. Orienteringsklubben har arrangert o-løp. Jeg har vært på dugnad både lørdag og søndag, og jeg har bakt 5 kaker. Så nå er lufta ute av ballongen. Men veldig glad vi er opptatte så ukene flyr mot innsett om 5 uker. 

På tirsdag begynner jeg på provera. Den skal fremprovosere mensen. Om 1 1/2 uke er denne perioden over. 

4 kommentarer
    1. Ble du henvist til Huseby eller betaler du full pris der hver gang? Jeg trenger en lege som kan følge meg opp ifb med ivf i utlandet og ser jo ut til at han kan sine saker:)

    2. :): Hei
      Huseby var kontakt legen når vi begynte i Danmark. Så han har bare fulgt oss videre. Jeg betaler noen ganger på Ahus. Vet aldri når. Noen ganger sier han at vi slipper. Men når vi er hos ham privat, oslo city legesenter og i Bogstad veien betaler vi vanlig rate. Ja han er veldig flink 😉

    3. Jeg ble i sin tid henvist til Oslogynekologene der bl.a. Sverre Sand arbeider som er av samme kaliber som Aage Huseby, men det er nesten umulig å komme til der nå, særlig ikke etter at en av legene pensjonerte seg, så jeg har likevel endt opp med å gå mesteparen av tiden til Linda Johansen og Aage Huseby på Oslo City der jeg betaler full pris. Imidlertid vet jeg at Dr, Merete Blakstad Gynekologiske klinikk har tatt imot pasienter som oss med henvisning tidligere og har lang erfaring med fertilitetsbehandling, så det kan være verdt et forsøk om det er viktig å spare penger. Begge holder til i Kirkeveien 64 (Majorstuhuset).

    4. Fertilitetsturisten: så Linda Johansen er også god til dette? Vi skal gjøre ivf først så blir follikkelvurdering etc i tillegg… takk for info!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg