Philgrastim hos Huseby

I går var jeg hos Huseby på Ahus for å sette medisinen Philgrastim. Denne medisinen står det ikke mye om på netttet. Men det lille jeg har funnet ut er at det brukes til å bygge opp livmor etter kreftbehandling. Så det er ingen spøk dette her. Den settes inn i livmor med et kateter. Et lite tynt plastrør som føres opp i livmor. Det var bare noen dråper som skulle til. Så fikk jeg ligge et par minutter på benken. Han hadde ikke tid til mer stakkar, han er en etterspurt mann og meg tar han bare innimellom pasienter på Ahus. Så fikk jeg beskjed om å gå rolig ut til bilen. 

Jeg skal ha 6 slike behandlinger før innsett. Allerede på fredag skal jeg tilbake til Ahus og Huseby. Han hjelper jo til slik at vi slipper å betale privar hver gang for dette. Privat time for dette ligger fra 1100-1600kr så det hadde blitt dyrt. Og vi har i grunn nok utgifter fra før av nå. 

42 dager til innsett nå. Og medisiner settes hver dag. Til helgen skal vi arragerere et O-løp her i Fetsund så den helgen går hvertfall raskt. Det begynner allerede i kveld med å sette ut poster. Jeg skal sitte ved målgang og se til at alle får tiden sin ved at de registerer brikken sin på en liten datamasin etter målgang. Også må jeg bake kake. Det blir sikkert en langpanne sjokoladekake. 

Jeg fikk litt inspirasjon tilbake i går da jeg var på et tupperware party. Og fikk servert noe godt som var veldig raskt gjort. Ellers går dietten faktisk veldig greit. Spiste litt vanlig mat på fredag og lørdag, og litt brus. Men ellers går det veldig fint. Synes jeg merker det litt på klærne allerede. Og vekten er litt ned, men siden jeg trener mye nå går nok ikke vekten ned mye av gangen. Men så lenge jeg føler meg bedre, er det kjempefint. 

Jeg spiser litt speltbrød innimellom fordi jeg blir litt lei all tiden jeg må bruke på kjøkkenent. Det er egentlig ikke på denne planen men tror det går fint så lenge jeg holder meg unna sukker og brus. Bær kan man spise så mye man vil av 😉

1 kommentar
    1. Opplegget med medisineringen du tar nå virker gjennomtenkt. Gjelder å ha tunga rett i munnen, for det er mye som skal passes på. Nærmer seg innsett nå – håper virkelig det er dette som skal til for at dere lykkes 👍😊
      Bær er jo kjempegodt, bra at du kan spise så mye du vil av det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg