Endelig tilbake ;-)

Da ble det jammen meg lang bloggpause her i gården. Det gjorde meg godt. Men nå er jeg tilbake. Det er ikke lett å ta frem pc’n blant 22 andre uten at noen setter nesa nedi og spør hva du driver med. Så det måtte jeg bare legge det bort.

Det har gått noen uker siden scratching nå. Det har skjedd mye. Jeg har vært kjempedårlig. Etter atter en tur på fjellet, ble jeg mye sykere og måtte finne ut av det. Det var jo litt rart at jeg ble så dårlig av migrenen hver gang vi var på fjellet. Skulle jo blitt bedre uten stress osv. Men så slo det meg….jeg ble jo dårlig hver gagn vi var på hytta og var i flymodus. Jeg fikk jo antibiotika i Russland og ble vel noe bedre men, det ga seg liksom ikke. Fikk time på Aleris før vi dro til sverige. Han titta inn i nesa med laaaaangt skop. Han sa at “muslingene” (sitter i nesa) mine var veldig hovne. Så han sa at det var ikke rart at dette var vondt under trykk, som i høyden eller på flyreiser. Så da ble det ny antibiotika, 12 dagers prednisolon kur, og nesespray for å få bukt med det. Det ble raskt bedring og jeg kunne reise til Sverige med mye mindre vondt. 

Så da har vi vært på O-Ringen 2017. Vi bodde herskapelig på herregård. 

22 løpere, store og små. Dette er idrett for hele familien. Det er noe for alle. Kjempetivelig gjeng, selv om det kan bli litt tett en hel uke. Ps! Det er jo alltid ei dame som går deg på nervene løs he he. Men kanskje jeg er den som andre blir irritert av, hvem vet he he ;-D

På gården var det hund “Happy”, katt, gris, hest, kaniner og høner. Hønene var veldig flotte.

Jeg var litt nervøs på forhånd angående medisiner osv. Jeg har jo startet det regime for å héle livmorslimhinnen og få bort gamle arr. Noen medisiner skulle være kjølige. Det var sprøyter hver dag, stikkpiller (bak) annehver dag, hormonplaster hver 3.dag osv. Litt av et system å holde styr på. Hormonplastrene datt jo av med en gang og måtte limes fast med vanntett plaster over. 

Vi fikk tildelt et lite rom ved “tjenesteinngangen” og der hadde vi en liten do og kjøleskap utenfor. Kunne ikke passet bedre 😉 For da kunne jeg styre uforstyrret der inne. 

Disse hormonplastrene er noe fæle greier. De er nok sterke. Kjenner at blodet bruser, og at jeg blir fort irritert. Det har vært nære på at det har smelt flere ganger under sverigeturen. Men beit det i meg….gudskjelov…;-D

På planen sto det at jeg skulle ta ultralyd på fredag. Vi spurte om vi kunne flytte den til mandag pga ferie men det gikk ikke. Så vi bare forsøv den en dag. Kan da umulig gjøre noe om det er ultralyd dag 15 eller 16. Vi tok sjansen hvertfall. Så jeg var på Oslo city legesenter i går og tok ultralyd hos Linda Johansen. Tror hun er russisk. Hun var ikke den smilende personene man kan møte men likevel hyggelig.  Hun var positiv til Ava Peter hvertfall. Hun sendte svaret inn til klinikken, så slapp jeg å oversette. Jeg hadde en follikel på hver side som var 18 og 21 mm. Slimhinnen var på 8,8. Alt så veldig fint ut. 

Den nye planen gjør at de har full kontroll på syklusene mine fremover. Jeg vet nøyaktig når mensen min kommer fremover.

Det er 9 uker til innsett. Det er jo kjempelenge, men vi satser på en travel høst. Det er mye som skjer. Sykkelritt i inn og utland (sverige)  ;-D ;-D, arrangementer av ulike slag som skal hjelpes til på. Så plutselig er vi i Russland igjen tenker jeg ;-D

Våknet til bihulevondt i dag tidlig, jippi liksom. Skal ha røntgen av dem på tirsdag så får vi se da. Kanskje det har satt seg skikklelig fast….

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg