Nå er det mulig det ordner seg


Nå gjenstår det et svar fra klinkken om jeg kan utsette ultralyd og Intralipid behandling noen dager. Hvis det går bra får jeg gjort alt på Strømmen. Hvis det ordner seg med sykepleier/lege som kan sette den der. Damen i telefonen på Aleris Strømmen var mye mer behjelpelig enn de i Oslo avdelingen. Jeg skulle egentlig ha ultralyd 20. og 28. Men ingen leger var tilgjengelig på 28, det er jo midt i værste fellesferie. Hvis jeg får siste klarsignal fra Aleris kan også ferien på O-Ringen (orientering), gå som normalt uten at vi må snike oss vekk en dag før. Så har fått time mandag 31. istedet. Håper det går bra for klinikken. 

Intralipid er en behandling man tar for å sette ned immunforsvaret. Det er mulig jeg har for mange “natural killer cells” som da angriper embryoet som blir satt tilbake og da blir det jo ingenting ut av det. Det blir spennende å se om dette har effekt. Vi har etterspurt slik behandling ved IVF Barcelona også men vi ble avfeid. Det er 2000 kcal i en behandling, jiz…kan ikke spise noe den dagen he he ;-D

Ellers var vi i Oslo i går for å levere visum søknad. Det gikk fint, vi hadde med alt vi skulle. Litt kaldsvetting da damen sa vi måtte ha time, men når jeg fikk forklart at det ikke gikk på nettsiden, fikk vi komme inn. Den er ferdig neste tirsdag etter 12 og jeg kan hente for begget to. Det var fint for da slipper sambo å ta fri for å hente disse.

Her startet dagen med urinveisinfeksjon. Jeg hadde flaks da jeg fant en pakke med antibiotika jeg hadde igjen fra før. Nå må jeg se å få noe forebyggende mot dette for kan ikke ha uvi hvis jeg blir gravid. Mulig det forårsaket aborten i uke 16. Urinveisinfeksjon kan føre til abort desssverre. Jeg var i 50 årslag på lørdag, og satt nok på kalde steder, og jeg frøys utover kvelden.  Var nok det som utløste det. 

Begynner å gruglede meg til turen. Er jo spennende med dette landet. Og tirsdag om 2 uker ligger jeg på operasjonsbordet i full narkose for å ta scratching. 

På torsdag denne uken skal jeg ha samtale med familieterapeut Tone Bråten. Det blir spennende. 

I dag skal jeg nyte sola. Jeg kommer meg ingen steder da min datter har tatt bilen for å være leder på fotballskole 😉 Men blir det for ille kan jeg sykle meg en tur ;-D
 

4 kommentarer
    1. Spennende prosess dere er inne i nå – dette må gå veien 👍😊 Har du forsøkt tranebær mot UVI? Hjelper meg iallefall – kjenner jeg bittelitt symptomer på det inntar jeg 2 kapsler hver dag inntil symptomene er borte. Mange år siden jeg tok antibiotika fordi tranebær hjelper så godt. Svelger de med appelsinjuice 😊

    2. Hei!!
      Har fulgt bloggen din en stund og synes det er veldig spennende å følge deg! Håper virkelig dere lykkes til slutt!! Har selv utallige IVF-forsøk bak meg, har sluttet å telle…og føler snart jeg har “gjort alt”, men så fortsetter man jo likevel. 😉
      Ang. Intralipid, så er det 2000 kcal i 1000 ml, men i IVF sammenheng gir man som regel en pose på 100 ml, så du får i deg kun 200 kcal!
      😀 Tenkte kanskje du ble glad for å vite det og at du kan spise med god samvittighet :))
      Masse lykke til videre, krysser fingre og tær for oss begge! 🙂

    3. Glad mamma: Ja jeg pleier å bruke det men jeg føler det vare utsetter det litt før det kommer sterkere tilbake. Jeg leste for litt siden en forsknings rapport at tranebær ikke hadde noen virkning på infeksjon ??
      Men nå har jeg det såpass ofte at jeg må nok mer drastisk til verks ??
      Ja det blir spennende nå ??

    4. Anonym: Uff ja denne prosessen er fryktelig. Og jeg skjønner heller ikke hvordan jeg orker og gå på gang etter gang ??
      Ja der kan du se når en ikke sjekker fakta godt nok ?? da blir det mat på mor den dagen også. Måtte vi klare det begge to <3
      Stå på ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg