Visum til Russland

Nå er det tungt å skrive blogg, det skjer så mye og hodet er fyllt med alt som skal gjøres til reisen. Vi reiser om 2 uker. Søknad om visum er ferdig, men sambo hadde et møte i dag så vi må vente til mandag før vi får levert. Vi må møte personlig. Søknaden var fryktelig vanskelig, da jeg ikke hadde fått med “oppskrift”. Men en dame fra bloggen sendte den på mail til meg og da gikk det bedre. Vi må ha med invitasjon fra klinkken og passbilde. Vi må også legge ved forsikringsbevis og passet vårt. Det skal ta 10 dager og få svar. I og med at vi ikke får reist inn før mandag må vi kanskje ta hurtig varianten som er noe dyrere, men det får gå. Visumet gjelder for begge reiser og det veldig bra, så slipper vi slikt styr hver gang. 

Jeg har nå startet på progynova, aspirin og folsyre 1000 mcg. 

Formen er ikke helt bra. Jeg kjenner jeg begynner å stresse meg opp igjen og hodepinene har tatt seg opp igjen. Det kan være mensen som gjøre det også. Den kom 11 dager på overtid. 

Jeg var hos nevrolog i går. Hun sa jeg skulle prøve å øke dosen med Sarotex. De siste ukene har jeg vært rimelig uttafor. Jeg glemmer nesten alt for tiden, noe hun trodde kom fra Sarotex. Bivirkningen er konsentrasjonsproblemer og vektøkning…jippi lissom. Føler jeg har fått alzheimer sånn som jeg glemmer.

Det er oppstått en liten krise her. Jeg skal ta en intravenøs behandling. Intralipid infusion, men det er ingen som gjør det i norge. Og ikke kjenner jeg noen som kan gjøre det heller. Tenk om vi ikke får baby garanti hvis vi ikke får ordnet dette. Det var visst en spesiell veske, en “fat emulsion”.  Jeg vet ikke hva den brukes for da men. Håper vi finner en sykepleier som kan gjøre dette for oss. 

 

8 kommentarer
    1. Du kan kontakte en akupunktør som heter Vibeke – tlfnr 957 47 857. Hun holder til på Majorstuen og er veldig flink. Hun jobber veldig tett med Dr Olga, så kanskje noen av hennes pasienter har tatt det du skal ta og at hun vet om et sted du kan ta det. Masse lykke til 🙂 Følger deg og er spent på dine vegne. Jeg har selv bestemt meg for å ta nye forsøk i Russland med baby garanti jeg også 🙂

    2. Litt av et opplegg, og så midt i ferien. Håper dere finner noen som kan hjelpe dere. Følger spent med på reisen deres 🙂

    3. Altså, jeg er bare så imponert over hvordan du/dere står på for dette, krysser alt jeg har for at neste forsøk sitter:-) Stor klem til deg:)

    4. Da er det min tur å reise til russland snart – du har ikke tilfeldigvis oppskriften og vil dele den ifht visum 😉 Evt vet du om man bare kan møte opp der uten ha fyllt ut noe, slik at de hjelper? Jeg har bilder og forsikring på plass da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg