Takk for at du ventet så tålmodig <3

Dette er heftige saker. Jeg måtte ta en pause fra bloggen for å fordøye alt sammen. Dette var mye å sette seg inn i. Det var en del telefoner som måtte tas. Jeg venter fortsatt på mensen. Den er 10 dager forsinket, så lenge har den aldri vært forsinket før…typisk!!

Nå har vi bestilt begge turene. Både fly og hotell. Det var ingen direktefly. Så det blir litt omveier. Venter nå på visumpapier fra koordinator. 

Jeg skal ha en samtale med familieterapeut Tone Bråten før vi reiser. Det er inkuldert 3 samtaler med henne, og det kan jeg nok trenge 😉

Når mensen kommer, skal jeg begynne med progynova, 1000 mcg folsyre(vanlig dose er 400 mcg) og 100 mg aspirin. 

4.juli skal jeg begynne på Provera. Dette er progesteron lignende hormon, som kroppen produserer i siste halvel av menstrasjonssyklusen. 

Vi reiser ned 9.juli, vi må melllomlande i Stockholm. 

10.juli skal vi ta blodprøver, røntgen av lunger (for å sjekke om jeg har tuberkulose, noe som fortsatt er vanlig i Russland). 

11.juli er det hysteroscpi også må jeg ta en nedreguleringssprøyte (Diphereline)

12.juli er det prat med legen og sambo må levere sædprøve. 

Vi har sjafør både til og fra hotellet, klinikken og sykehuset. Det er bra for det hindrer stress 😉

Medisinlisten er enorm, det tok noen dager før jeg fikk oversikt. Men her kommer den. Hold deg fast….

Folsyre 1000 mg                     Aspirin 100mg                        Progynova 2 mg

Provera 10mg                         Estradot  plaster                    Clexane 2000

Prednisolon 10mg                  Vitamin E 400                         Methacin 2mg

Crinone 8%                            Magnesium 200                      Progesteron injeksjon      

Alle har forskjellig start og stopptidspunkt. Så måtte lage egen kalender med tidslinje for å klare å få oversikt. 

Jeg skal også ha 2 ultralyd med saltvann for å sjekke for cyster, eggposer, og overflate av livmorslimhinne. Det var ikke lett da begge timene var i juli og da er alle klinikker stengt. Men etter mye om og men fikk jeg tid på Aleris. 

Godeste Dr. Huseby har skrevet ut alle medisiner til meg. Han er til uvurderlig hjelp. 

6 kommentarer
    1. Hei! Jeg hadde tilsvarende stor liste. I tillegg hadde jeg trental. Det er for å øke blodtilførselen. Ja, det er mye å huske på. Lykke til!

    2. Jammen i meg bra dere har Huseby som kan hjelpe til her hjemme 🙂 Hun familieterapeuten dere skal til; er hun en del av “pakka” ( må dere det, eller er det frivillig?)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg