Seminar med Olga


På søndag var jeg på seminar med Dr.Olga fra Ava Peter. Det var veldig interessant. Vi fikk høre to av hennes forhenværende pasienter fortelle om sin historie. Sterke historier, med prøving i lang tid før de endelig fikk hjelp av Dr.Olga. Noe var vanskelig å forstå, men vi behøver ikke forstå alt for å gå gjennom dette. Jeg fikk også snakke med Olga etter seminaret. Jeg spurte om det var noe vits i prøve PGS (gentesting), fordi det eneste vi ikke har prøvd å bytte ut er mannlig faktor. Men hun forklarte at det er egget som bestemmer om og hvordan det vil dele seg, ikke sædcellen. Hun sa også at det beste resultatet får man ved å dyrke egget til blastocyst. Fordi veldig ofte lever ikke eggene lenger enn dag 2 eller 3, før de går til grunne. Så da må man dyrke til dag 5 for å se om man får gode muligheter. 

Hun mente vi bare måtte komme over i juli for hysteroscopi, så ordnet seg nok ;-P

Søndag før seminaret var jeg på løpetur, her kommer beskrivelse av den he he…Dette lå på facebook ;-D

LØPETUR FRA HELVETE😝
Jeg og Anne pleier å løpe rundt Hvalstjern hver søndag men denne gangen skulle vi ta en annen runde fordi det var så vått i skogen. Så vi skulle løpe fra Kirken til Furu. 
Min form er så dårlig at jeg må gå litt innimellom. Men når vi kom ned forbi Bjanes starta helvete. Der var det en tåke av mygg. Det bare tøyt frem i tjukke svermer når vi kom løpende. Her var det ikke snakk om å gå…måtte prøve å løpe fra myggen 😳. Men når du plutselig må gjødsle (les:bommelom) og du ikke klarer å løpe uten å gjøre “Business”…er gode råd dyre…jeg måtte til pers. Kastet meg med i sverm, veivet og dre… samtidig 🙈 og når du har 50000 mygg i rumpesprekken må noen komme i skvis når du skal opp igjen etter febrilsk gravd frem noe gammelt papir i flaskebeltet 😎
Her var det ikke snakk om å stå stille. Måtte bare løpe på. Vel ute forbi fugletårnet kom vi inn i et buskas, der måtte vi ta rennafart og bare beinfly gjennom. Når vi kom ut på andre sida hadde vi svelget 5 mygg hver.🍗
Når vi snudde skulle vi ta veien hjem, der var det sikkert ikke noe mygg 🙄
Der var det værre enn værst. Jeg var så sliten men måtte bare prøve å løpe mest mulig. Men vi var svette og svært delikate delikatesser for disse blodsugende monstrene. Å de fulgte etter oss. Så gjensto bakken opp til Bjanes. Jeg hadde en så stor sverm rundt meg at jeg måtte gå det remmer og tøy holdt. Her er det bratt, men vet at mange løper glatt opp her, det gjelder ikke meg 🤓
Jeg holdt på å sprenge både hjerte og lunger opp siste kneika men måtte bare gå på. På toppen var det litt vind så da forsvant flesteparten men hadde fortsatt 10 sugende monstre på hver legg og 5 bak hvert øre 😬 I dusjen fløyt det myggkadaver overalt. 
Nå sitter jeg her, blodfattig, smører meg med Eurax og er helt ferdig. 
Tur til Furu kan ikke anbefales på det nåværende tidspunkt hvis du ikke løper jævlig fort…

Status mandag morgen: 20 røde myggstikk på hver legg…5 bak hvert øre..

 

Du vet du bor på landet når du møter hele dyrehagen på løpetur ;-D

 

    3 kommentarer
      1. Dette var veldig kompliserte greier, men om jeg forstod Dr. Olga riktig, hadde mannlig faktor ingenting å si for om egget delte seg fram til dag 3. Etterpå spilte den inn med 5%, så derfor var det enda en god grunn til å dyrke embryoene fram til dag 5. For om eggene hadde delt seg fint helt fram til da, kunne man i grunnen utelukke mannlig faktor som problemet, ihvertfall med veldig høy sannsynlighet.

      Legg igjen en kommentar

      Obligatoriske felt er merket med *

      Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
      Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
      Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

    Siste innlegg