Vi tar første tur i juli


Etter å ha jobbet litt med å få tatt hysteroscopi her hjemme hos Dr. Huseby, må vi reise til St.Petersburg å gjøre operasjon der. For å bli godkjent for Garantipakken på 3 forsøk vil de gjøre alle undersøkelser selv. Da blir det å reise ned rundt 9 juli, da er vi der fra søndag til onsdag. 

Sambo skal også levere sædprøve da, slik at vi kan forkorte neste tur med noen dager. Men på denne klinkken er innsett noe mer omfattende så vi må være der i fem dager. Noe jeg gruer meg til, for jeg liker ikke å være lenge borte, og i hvert fall ikke i dette landet. 

Så nå er det helt umulig å vite når innsett blir. Hvor lenge jeg må vente etter at de har operert. De skal ta scratching og biopsi av livmor. Jeg vet ikke hva denne biopsien innebærer, hva de skal teste for. 

Så da blir det lenge til det skjer noe her, så vet ikke helt hva jeg skal skrive om på den lange ventetiden. Jeg har etter hvert fått veldig mange lesere her inne. Og de fleste er nok innom for å se hva som skjer i prosessen. 

Hvis noen av leserne mine har tips til hva jeg skal skrive om så hiv dere på, skriv til meg, dere er jo helt anonyme…

Det er jo lenge til juli også, men det går nok en lang periode før vi skal bestille tur og ordne visum. Så da venter vi bare på ny info fra AVA Peter. 

I mellomtiden skal jeg trene og kose meg. Og må bare si det…styrketreningen har allerede hjulpet. Jeg har gått ned i cm, og 1 kg. Det er ikke vekta som er viktigst, for man kan faktisk gå opp litt i begynnelsen før man begynner å forbrenne. Jeg har trent intensivt hver dag. Men bare 20-30 min hjemme i gangen. Det viktigste for meg er å komme inn i gamle bukser. Er lei av å kjøpe nye hele tiden. 

Men nå skal jeg ut på sykkelen, første turen i år. Den skal gå rundt Fetsund, Sørumsand, Frogner, Lillestrøm, Fetsund. Den er omtrent 4,2 mil. Det blir tøft, første turen er alltid vond, både i beina og i rumpa. Men har planer om å være med på Elgrittet neste helg, så da må jeg bare ut. 

Kanskje jeg rekker å se kanonene i Tour of Norway med Edvald Boasson Hagen i spissen. Det hadde vært gøy.

Nå må jeg forte meg ut. Vi blogges 😉

6 kommentarer
    1. Sikkert litt kjedelig å vente, men det virker som at de gjør dette veldig grundig – hvilket jo er bra. Du skriver at dere må være der i 5 dager etter innsett – er det for å ta deg inn til ultralyd for å sjekke underveis?
      Jeg syntes det er fint om du kunne delt hva slags type styrketrening du gjør, altså hvilke øvelser og antall repitisjoner – inspirerende å lese om din trening hjemme da jeg ser at det er noe for meg 😊

    2. Jeg berømmer utholdenheten din! Forhåpentligvis er alt verdt det når premien kommer:) Kanskje du kan skrive litt om eggdonasjon vs sæddonasjon? Dine tanker rundt at sæddonasjon har vært lovlig siden før krigen, mens eggdonasjon fortsatt ikke er lovlig i Norge. Ellers kunne jeg tenke meg å lese om hvordan de rundt deg forholder seg til situasjonen. Kos deg på sykkeltur 🙂

    3. Hmmm, hvor mye vil alle undersøkelsene i st.petersburg koste? For det vil vel komme som tillegg?

    4. Anonym: Hvis vi blir godkjent til Babygaranti, koster dette ingenting. Da er det i pakka. Men hvis vi ikke blir godkjent og vi må går for et vanlig eggdonasjonsforsøk, koster det utenom, ca 8-10000,-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg