Endelig i gang…men er grisestøl ;-D


Da kom jeg i gang på fredag. Har kjøpt litt småutstyr på x-life når det var supersalg der. Hadde litt fra før også. Gikk ut hardt, med 5 x 15 sving med 12 kg kettlebell. Da øker pulsen rimelig bra. 

Beina fikk kjørt seg skikkelig. 

Knebøy med kettlebell 12 kg, utfall med kettlebell, strikkene fra booty builder ble brukt til sidelengs gange i “knegøystil” (det brenner godt), sidehev for mage, hip-thrust med 5 kg vekt på hofta med strikk på knær for hardere motstand, pushups, opp og ned i planke (den er grusom), sklimatter under føttende i øvre planke og skli bena opp under kroppen, diagonalhev, one arm row med 9 kg. Dette er noe av øvelsene man kan gjøre hjemme. Det er bare fantasien som stopper deg. Med enkle små innkjøp kan man utvide horisonten masse. Jeg kjøpe boka Kroppvekttrening av Magnus Frantzen, den er fin. Der står det mange øvelser og program som du kan gjøre hjemme i stua. Men man har gjerne stor progresjon i starten så da er det lurt å har litt forskjellig man kan øke med. 

Så nå er det egentlig ingen unskyldning for ikke å trene, når jeg kan gjøre dette hjemme i gangen. Med de få tingene jeg har kjøpt, får jeg trening av full kropp.

Jeg har matte (underlag), stor ball, step, bootybuilder strikker, 9 kg manualer, 12 kg kettlebell, vektstang fra Abilica, strikk m/håndtak, doorgym, hjelpestrikker til doorgym, vektvest 10 kg, sklimatter for hender og føtter, jeg har sikkert mer også men kommer ikke på det i farten. 

Kanskje dette er noe for deg også ;-D Hvis dørstokkmila er for lang, slik som den er for meg noen ganger. 😉 Husk større muskler forbrenner mer fett!! 

Jeg vet at jeg har stor utbytte av hard styrke, det er bare å komme igang. I dag har jeg kommet meg ut i regnet med sambo og ei veninne på vår vanlige søndagstur. Litt trått i begynnelsen fordi jeg var kjempestøl etter styrkeøkter fredag og lørdag. Det var vått men ikke så kaldt som jeg trodde. Men våte på beina det blir vi 😉

Nå er det deilig å sitte i sofaen. Kanskje du skal opp av sofaen og trene litt også? 

God søndag 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg