Brainfog!!

Du veit du er et tåkehue når du går ut for å hente posten og tar deg selv i å åpne søplekassa for å finne  den….

Du veit du er et tåkehue når du skriver navnet på ei nettside du skal sjekke ut som passord på pc’n….

Dette er bare noen ting som skjer i heimen om dagen. Var på kurs i går og i dag er jeg helt utslitt.  

 

Var på møte med NAV forrige dagen, og sjefen min kunne ikke være med så da måtte regionssjef steppe inn. Jeg visste hun var knallhard så jeg måtte stramme meg opp. Det gikk som forventet, hun ville at jeg skulle si fra meg stillingen min og gå ned i prosent…what!!! Her har jeg jobbet som selvstendig næringsdrivende nesten hele livet. Jeg har ikke hatt 1 sykedag, ei heller svangerskapspermisjon med lønn.Nei  jeg dro med ungene på jobb jeg…en uke etter fødsel og jobbet!!

Jeg hadde min første sykedag etter fyllte 42. Jeg har aldri benyttet nav til noe som helst og nå når livet butter litt imot så er det ingen kjære mor!! Jeg har jo levd med smerter i over 15 år men jeg har tatt ei pille og gått på jobb. Men jeg er bare et menneske som til slutt må kaste inn håndkleet for en stund.

Også kom forslaget om å skifte til et annet apotek et stykke unna. Det vil jo ikke hjelpe særlig mye egentlig. Blir mer stress av det. Men jeg sto opp for meg selv og sa dette er for tidlig!! Jeg har helt til desember som er maksdato for å finne ut hva som kan hjelpe meg til en bedre hverdag. Hun lurte på om jeg kunne komme og jobbe noen timer om dagen selv om jeg var sykemeldt, som en aktiv sykemelding på gode dager. Og jeg klarer jo ikke si nei, så jeg sa jo at det kunne jeg sikkert klare. Det var jo regionssjefen min som styrte hele showet…. Men legen min tok meg i forsvar og sa at vi vet ikke når hun kan klare å jobbe igjen men sa at vi kunne prøve dette litt for å se hvordan det gikk. 

Når møtet var ferdig, tok legen meg til siden og sa at jeg aldri måtte finne på å si fra meg stillingen min og at jeg var tøff som sa tydelig ifra. 

Men gode dager, vet jo aldri når de kommer…hodepinen er jo alltid tilstede og migrene anfall kan jo komme på 10 min. 

Det er jo bare å håpe at neste botoxrunde blir bedre 😉 

Nå skal jeg manne meg opp, kaste innpå en tablett, gå i dusjen og møte en god veninne til middag og Dora show. Dette har jeg gledet meg lenge til 😉

 

1 kommentar
    1. Jeg er enig med legen din: ikke si i fra deg din stilling. Din regionsjef var tydeligvis ute etter å vise hersketeknikk, og total mangel på empati. Håper du får en hyggelig kveld til tross for denne opplevelsen😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg