Jeg skulle lure dere….

Planen var å gjøre et forsøk uten å informere dere før jeg sto med en positiv test i hånda. For å slippe litt unna og få litt ro. Vi hadde bestemt oss for ikke å si noe til noen, også familien. Men nå står vi midt oppe i et forsøk igjen. 

Jeg skulle få mensen på torsdag. Det fikk jeg ikke. Men på fredag kom det litt brunlig. Det er slik jeg pleier å starte. Så jeg var veldig ivrig på å begynne på Progynova tabletter. Så jeg tok sjansen… MEN mensen stoppet opp. Det kom bittelitt på lørdag, stoppet opp. Det kom bittelitt søndag morgen, så stoppet det igjen. Fryktelig frustrenede. Jeg trodde jeg hadde ødelagt alt. Kanskje ikke mensen ville komme i det hele tatt. Kanskje ikke kroppen vil bygge slimhinne nå. Jeg er redd jeg har begynt på tabletter for tidlig. Men i dag kom det mer blødning. Jeg har time hos Huseby på torsdag morgen for å sjekke slimhinnen. I skrivet fra klinikken står det at det tar 8-10 dager og bygge slimhinne. Jeg begynte på Progynova på fredag men mensen kom jo ikke helt før i dag så nå er det helt umulig å si hva som skjer. Det står også at fra slimhinnen er stor nok tar det 2-5 dager til innsett. 

Vi hadde regnet ut at det ville bli innsett mandag 6. eller tirsdag 7. men nå vet vi ikke når det blir, men håper i den uken.

Dette er et fryseforsøk altså FET (Frozen embryo transfer).  Vi har fått 55-60 % sjanse for graviditet. For levende født barn trekkes det fra 5-10%. Men nå setter vi inn 2 egg så da øker det noe igjen. Det er jo høyt i forhold til med egne egg. I Danmark fikk vi 5% sjanse med egne egg.

Så nå blir det spennende å se på torsdag. Blir det innsett eller blir det utsatt….

6 kommentarer
    1. Følger spent med på deg. Du blir lett gravid, så jeg håper det klaffer for dere ved nytt innsett om ikke så lenge 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg