Samtalen med Huseby, nye veivalg?

Vi skulle møte Dr. Huseby i dag. Bare for å snakke litt om veien videre. Han synes det var veldig trist med det som skjedde. Og sa det var uvanlig så sent. Han mente at vi nok ikke ville få noe særlig svar fra obduksjonen. Men han  trodde den ville være klar rundt månedskifte jan/feb. Det var jo mye tidligere enn jeg trodde. Men han forbedte oss på at det nok ikke kom noe svar fra denne. Han hadde lest journalen min. Der sto det at det var ingen tegn til at noe var galt med gutten. Morkaken ble også sendt til obduksjon, men den hadde også sett normal ut. Han hadde også ringt legen ved Metro legesenter som oppdaget at noe var feil og snakket med ham. Han mente at dette var ren uflaks. 

Det viktigste nå var å få tatt alle blodprøver på Ullevål. Men hvis det ikke kom frem noe feil der ville han sette meg på sprøyter med blodfortynnende hver dag av graviditeten. Det synes jeg var betryggende. Han mente at dette trolig ikke ville skje igjen, men det kunne han selvsagt ikke garantere. 

Jeg sa at jeg kom til å gå på nåler hvis jeg ble gravid neste gang. Men han sa det var bare å kontakte ham så skulle vi sjekke opp med ultralyd. Han er jo bare så snill vettu….<3

Han mente at det ikke var noe vits i å bytte klinikk nå. (Noe vi har vært inne på i kveld). Først får vi se hva blodprøvene viser, så får vi høre hva klinikken mener og ta det derfra. 

Han mente også at noe mer testing av Sambo ikke var nødvendig. Men at vi skulle ta en streptokokk B prøve under svangerskapet for å utelukke infeksjon. 

Så da er det bare å vente på svar fra blodprøver, svar fra klinikken (sendte de masse spørsmål i går men det var offentlig feriedag der i dag så svar kommer ikke før mandag). Jeg får trene og leve livet så best som mulig i mellomtiden. Vi har det jo veldig bra sammen gudskjelov <3<3<3

Ta godt vare på hverandre der ute, vi tar godt vare på hverandre her <3<3<3 God helg 😉

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg