Dagene snegler seg av sted og formen er grisedårlig….

Orker nesten ikke tenke på noe blogg akkurat nå… Jeg har aldri opplevd slik kvalme og trodde ikke det var mulig å bli så kvalm. Og når jeg skal på jobb eller må være sosial bruker jeg så mye energi at jeg blir totalt utslitt etterpå. 

Hvis jeg stresser litt og gjør litt mer enn jeg skal, begynner jeg å blø med en gang. Etter bursdagsfeiring for sønnen begynte jeg å blø på kvelden da det hadde blitt for mye styr med middag og kaker. Så fredag visste jeg overhode ikke hvordan jeg skulle komme meg på jobb. Og det endte med at jeg måtte krype til køys kl 21 🙁 Sov i 12 timer og var like trøtt i dag…..

Men fikk en gledelig nyhet fra NAV. Jeg fikk innvilget 50% svangerskapspenger. Også så raske de var, skjønte ingenting jeg, hadde hørt at det var mange ukers behandlingstid men hos meg tok de avgjørelsen på 4 dager. Og jeg ble så glad at jeg begynte å grine. Jeg skulle nok ha søkt om 100% iom at jeg blør så lett. Det er jo kroppens måte å si fra på at nå er det nok…men det blir nok det om en liten stund. 

Ennå 4 uker igjen med denne formen……ja ja jeg ville jo dette selv da MEN….

Ønsker alle en fin helg<3

5 kommentarer
    1. Hei, så flott, nå ble jeg glad på dine vegne, at det ordnet seg så fort 🙂
      Jeg er omtrent like langt som deg, og er foreløpig sykmeldt pga voldsom kvalme, og har også hatt blødninger. Jordmor mener jeg kan søke svangerskapspenger, men jeg er usikker på hvordan arbeidsgiver vil stille seg til dette. Arbeidsgiver mener antakelig at det vil gå bra å tilrettelegge. Men tilrettelegging vil jo ikke bedre kvalmen?…
      Krysser fingrene for deg, har du planlagt neste ultralyd?

    2. Bakkefiol: Hei 😉 Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge, kan de ikke det får du svangerskapspenger. Men du må aldri skrive grunnet kvalme, da må du sykemeldes. Svangerskapspenger får du bare hvis det er fare for fosteret ved evnt blødninger. Da tror jeg du får uansett 😉 Jeg hadde ikke klart å jobbe fullt nå, blir stresset og blør fort 🙁 vi må ikke slite oss ut vet du 😉
      Så gøy at vi er likt da 😉 blir spennende å følge deg 😉
      Du må skrive til meg og fortelle hvordan det går 😉
      Jeg skal ikke på ny ul før duotest 1.12 😉
      Hva med deg?

    3. Takk, det skal jeg ha med meg 🙂
      Jeg skal ha u.l. på tirsdag, har mistet tre ganger tidligere mellom uke 6-8, og er derfor sikkert ekstra opptatt av å følge med i denne perioden. Da blir jeg henvist til duotest og neste u.l.blir nok da tenker jeg 🙂
      Følger med deg videre fremover, krysser fingrene 🙂

    4. Bakkefiol: Uff ja det er en tung prosess dette, med mye opp og ned turer. Vi er noen tøffe damer. Jeg har også mistet 5 ganger nå på 2 år.
      Hvor langt er du nå, når hadde du insett, og hvilket land var du i?
      Krysser alt jeg har for deg 😉 Kanskje FB gruppen er noe for deg?

    5. Huff, du har vært gjennom en tung prosess med alt dette vil jeg tro..
      Jeg hadde innsett 20. september i Praha, Cube, men siste u.l. viste ca 8+6 i dag, litt mindre enn klinikken regner. I følge dem er jeg 9+3. Kan jo ha noe med upresis måling så tidlig å gjøre også kanskje…
      Har tenkt på FB gruppa, er vanligvis svært lite aktiv der, men skal tenke på det. Takk for tilbudet 🙂
      Krysser fingrene for oss begge videre 🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg