Blir vel ingen julegaver i år da….

Leverte inn søknad om svangerskapspenger i går til NAV. Så begynte jeg å sjekke ut svartiden på dette. Og fikk sjokk….den varierer fra 7-13 uker….

Dette er jo veldig krevende for meg fra før. Men dette trengte jeg ikke. Jeg var på jobb i går kveld og kjente det strammet seg veldig i magen når jeg hadde gått mye. Og det er ikke bra når faren for blødning øker betraktelig akkurat nå. Jeg er jo livredd for å miste igjen…

Hvis ikke dette går gjennom mister jeg retten til sykepenger, deretter tjener jeg jo ingenting før fødsel og dermed får jeg heller ikke foreldrepenger. Det vil si flere år uten penger. Og er det noe vi alle er enige om så er det at ingen klarer seg uten penger.

Dette har vært en frivillig prosess men den ble en mye lenger og mer slitsom prosess enn vi hadde trodd. Og det har kostet MYE penger.

I natt sov jeg ingenting… jeg lå bare og bekymret meg for dette med pengene. Jeg ser også at denne prosessen gjør at jeg mister håret i den ene viken, akkurat slik jeg gjorde når pappa døde. Så det er ingen tvil om at dette er krevende saker.

Så nå går jeg maaange uker i møte uten å vite noen ting om fremtiden 🙁 jeg håper inderlig ikke dette går ut over babyen. Men vi vet jo at psykiske påkjenninger kan ha innvirkninger på fosteret 🙁

Jeg skulle nok ha søkt om 100% men jeg har en sterk samvittighet som sier jeg må prøve litt hvert fall… så får vi håpe det går veien så jeg kan roe meg litt ned og håpe dette ikke går ut over babyen.

2 kommentarer
    1. Så leit at du skal være nødt til å sloss med NAV for å få gjennomslag ift sykepenger. Det er jo nå du er i dårlig form og trenger å få litt fri slik at du kan hvile. Kjenner at jeg blir frustrert og oppgitt på dine vegne.
      Veldig flott at dere har sett den lille reka og sett hjerte slå ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg