Formen er elendig…søknad om svangerskapspenger

Jeg tåler ikke stress og fredagen var så stressfylt at jeg gikk på en skikkelig smell. Hele kroppen bare ristet av smerter. Jeg hadde sinnsyk hodepine og vondt i nakken. Lørdag kom jeg meg ut i skogen og det var deilig. Men på lørdag kveld kom det kastet på meg en voldsom kvalme. Sambo måtte gå tur med meg rundt kvartalet så jeg fikk litt luft. Men også magesmerter lå og lurte. Men ikke i livmor, det var liksom rundt i hele magen. Det fortsatte på søndag, da var det til og med vondt når jeg gikk i skogen. Og kvalmen var voldsom. Søndag kveld måtte jeg kaste inn håndkle og legge meg tidlig. Jeg var så dårlig at jeg ikke orket å være på FB engang…da er jeg dårlig he he. Jeg gikk med armbånd med trykkpunkter  mot kvalme, men de hjalp ikke mye så jeg tok en reisesyketablett for jeg var desperat, men da fikk jeg ennå mer vondt i magen. Begynner å lure på om jeg faktisk er så stressa for å jobbe nå at kroppen bare setter alle sperrer på. 

Så i dag bærer det til NAV for å søke om 50% svangerskapspenger iom at jeg ikke har opparbeidet meg rett til sykepenger før etter 1.des. Jeg håper virkelig  at dette går smertefritt på NAV og at det ikke blir for mye styr om noen uker med at jeg ikke hadde rett osv. Da blir jeg trukket i lønn, men det får bare være. Det er min eneste mulighet nå. Men regner med at om noen uker blir det søkt om 100% svangerskapspenger.  Jeg begynner å få skikkelig dårlig samvittighet både for sjefen min og arbeidsgiver. Det har jo vært mye tull med meg siste året med hensyn til sykemeldinger. Men det må jeg bare stå i for å oppnå vår lille drøm om en liten prins eller prinsesse.;-)

Prøver på å jobbe noen timer i dag 😉 Ønsker dere alle en fin uke der ute 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg