Nå nermer deg seg ;-)

Det er bare noen uker igjen til innsett av egg igjen. Det har gått raskere enn jeg trodde. Kanskje fordi jeg gjør meg veldig opptatt hele tiden. På fredag sluttet jeg på pillene som skal fremprovosere mensen. Den skal komme om 3 til 5 dager. Så da kan den komme mandag, tirdag eller onsdag. 

Når den kommer skal jeg begynne på Progynova. For å bygge opp slimhinnen og gjøre meg klar for å ta imot egg. Jeg tipper at donor også er i gang nå. Det skal ta 12-20 dager fra Progynova start til innsett. Så da tenker jeg uke 38 er innenfor rekkevidde.

Når donor har avgitt egg, vi er lovet minst 8 gode egg, skal det skje befruktning med sambos sæd som allerede ligger fryst i Barcelona. Så skal det ligge å varme seg i 5 dager og dele seg til fine blastocyster før de settes tilbake i meg. Vi setter sikkert inn 2 da det øker sjansene litt. Vi blir i Barcelona for avslapning en dag etter innsett for ikke å stresse hjem.Men det blir neppe masse traving rundt i byen da. Skal helst være i ro.

Jeg har avtalt en uke ferie i forbindelse med innsett. Vil gjerne ta det litt med ro når vi kommer tilbake, da jobben er mye løping og tunge løft. Det er en tøff prosess og det begynner virkelig å røyne  på. Jeg gråter av tristhet og av glede, og jeg ler gjerne samtidig som jeg gråter…kjempeslitsomt egentlig. Men disse hormonene tåler jeg veldig dårlig….

Vi har tatt noen grep i forhold til innsett. Vi har begge gått på antibiotika mot ureaplasma. Det kan du ha uten symptomer og kan gjøre slik at man aborterer tidlig pga en bakterie.  Vi tok en antbiotika kur til for en annen infeksjon for sikkerthets skyld. Så nå må jo alle bakterier være borte forhåpentligvis. Og mens vi har tatt disse kurene har vi hatt sexforbud, slik at vi ikke skulle smitte hverandre frem og tilbake. Kanskje dette kan hjelpe for å motvirke abort tidlig. 

Håpet er alltid til stede når man er i denne prosessen. Men det øker for hver dag når det nermer seg innsett. Hvor mange fine egg blir det? Blir det noen som blir fryst ned? Man venter på mailer fra klinikken for mer info.

Ja man venter i det store og hele 😉 Og så blir det det store spørsmålet…fester det seg??? Blir jeg gravid eller kommer det bare ut igjen?? Fester det seg 1 eller 2?? Mange spørsmål som surrer i hodet. 

Dere som har fulgt med en stund har vel fått med dere at jeg sliter med smerter i nakken. Nå er det tilbake for fullt. Jeg gruer meg selvsagt til å stoppe medisinene ved evnt graviditet. Men jeg skal også utredes for Sjøgrens syndrom. Det er fordi jeg har store smerter i alle ledd. Spesielt i albuer, ankler og knær. Jeg sliter med munntørrhet, tørre øyne, tørr skjede og er helt tom for energi. Må sove litt hver ettermiddag. Jeg prøver å trene litt for å være best mulig rustet til innsett. Men sliter med energien. Løpsformen har kommet seg betraktelig siden aborten og det er jo gøy. Hver søndag morgen løper jeg 14 km i skogen med naboen eller min kjære. Og i dag gikk det lettere enn på lenge. Men fikk igjen for det etterpå. Måtte doble dosen smertestillende. Men snart blir det kanskje bare gåturer på meg…håper jeg. 😉 

Gleder meg til å reise på tur med min kjære igjen. Vi koser oss veldig da <3 

Ny oppdatering kommer etterhvert 😉

FUNFACT: Vi er nå 64 damer på facebook gruppa for prøvere/gravide/mammaer over 40 år….det er jo helt overveldende og overaskende. Trodde ikke det var så mange som prøvde dette i vår alder. Men det snakkes jo ikke om. Det er nok for mye tabuer der ute…. Men tydeligvis en sårt tiltrengt plass for å utveksle erfaringer på dette feltet 😉

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg har også lyst til å være medlem av facebookgruppen som jeg har forstått er litt hemmelig 🙂 Jeg er 45 år og prøver å bli gravid med nr 2 på den “naturlige” måten – og kjenner absolutt på behovet for å høre om tips, råd og erfaringer da alle jeg kan snakke med om dette enten er mye yngre eller er på min alder og ferdige med barn (for lenge siden). Og jeg føler veldig på at det er så mye man ikke vet, men som andre kanskje har erfaringer med som kan deles og være nyttig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg