Babyen/fosteret var dødt….:(

Vi kom til Lilleliv i København på mandag morgen. Da var også beskjeden om at vi måtte bestille time for NIFTY test. Men litt irriterte som vi var, og etter litt press om at vi hadde reist fra Norge og flyttet både fly og hotell for å få tatt testen, skulle de hjelpe oss.

Men når legen utførte ultralyden, så vi ganske fort at babyen var død. Det var ingen hjerte som slo 🙁

Hun beklagde og vi fikk pengene tilbake.

Da var vi veldig triste og jeg gråt litt. Vi var

veldig stille en lang stund. Vi gikk litt egne tanker. Flyturen hjem gikk litt tungt.

I dag tirsdag har jeg vært på Ahus og har fått modningspille (Mifegyn) som skal starte prosessen med abort. På torsdag skal jeg sette 4 abortpiller i skjeden. Da tar det 5-6 timer før det kommer ut. Håper det går litt lettere denne gangen enn forrige gang.

Legen på Ahus mente at de hadde stoppet opp 8+3 og jeg var jo 10+1 i dag så da har jeg gått med død baby noen uker.

Så nå ser vi frem mot neste forsøk med eggdonasjon i Barcelona i løpet av høsten..

Dette var jo litt forventet med hjemmelaget men man håper jo alltid. Og det er like trist…

12 kommentarer
    1. Tenker masse på deg og dere, og at du klarer å legge skuffelsen bak deg og se fremover. Jeg ble lei meg selv, ga jo håp til oss andre også <3

    2. Føler med deg:(
      Er i startgropen for prøving selv og en MA er det jeg frykter mest.

    3. Jeg følger deg jo inne på FB gruppen også, men jeg følte for å skrive også her at jeg er oppriktig lei meg på deres vegne. Det er alltid like vondt å miste noe man ser frem til.
      Håper prosessen går bra denne gangen, hvis ikke så får du si i fra til AHUS slik at de kan hjelpe deg.
      Heldigvis går det raskt mot høsten hvor nytt forsøk kan gjøres i Barcelona. Antar at dere setter inn 2 egg for å øke sjansene for å lykkes 😊

    4. Så utrolig trist å høre. Vi håper jo alltid. Hvordan går det med deg? Du er sterk som klarer å stå oppreist i alt dette. Men vi har en urkraft i oss.

    5. Glad mamma: Ja det var vondt selvom det var litt ventet ??
      Det var fryktelig vondt fysisk, akkurat som om det blir vondere og vondere for hver gang.
      Vi setter nok inn 2 egg ja i Barcelona ??

    6. 2be: Føler meg ikke så sterk akkurat 🙁 men må jo bare gå videre, kan aldri slutte og håpe. Vi må være aktive i hverdagen så man glemmer det litt 😉

    7. Du ligger ca to tre uker foran meg i dette løpet. Jeg satte inn 2 egg i mai, og nå i går fikk jeg samme beskjed som deg. Fant ut i uke 11 at fosteret døde i uke 9. Så da blir det fryseforsøk på oss i Barcelona i høst. Kjenner det samme som deg, at det blir tyngre og tyngre med aborter for kroppen. Klem til deg og lykke til i høst 🙂

    8. Rubia: Å nei…Rubia 🙁 det er så trist og veldig tungt 🙁 vet jo akkurat hvordan du har det nå…jeg tror ikke at alt er ute etter aborten, må sjekke når legen kommer fra ferie. Har på følelsen ar jeg må ta ny cytotec kur 🙁 jeg blør fortsatt 14 dager etter 🙁
      Ja jeg orker snart ikke mer…orker ikke glede meg til Barcelona ennå…må ha en pause nå…men skal jo nedover i oktober en gang.
      Stor trøsteklem til deg Rubia…måtte aborten gå greit <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg