Jeg tester og tester…


Jeg er jo litt bekymret når det ikke går over til 2-3 uker….men tar ny test i morgen også nermer det seg jo test dag på sykehuset (blodprøve) på tirsdag. Det blir spennende.

Jeg fikk googlet meg til en side i dag som roet meg litt ned (thank good)…

Her står alt man trenger å vite om tester: 

http://forum.babyverden.no/threads/hcg-tabell-billigstrimler-og-cb-digital.1767667/

I dag måtte jeg bli “luftet” av sambo. Han synes nok jeg blir vel bekymret av all denne googlingen. Og jeg ble helt utslitt bare av å gå på senteret en liten stund. Og jeg som skal i full jobb fra mandag…jiz altså

Magen har jo vokst masse allerede. Ser ut som jeg er 4 mnd på vei og er kjempeoppblåst. Orker ikke ha noe inntil magen for da blir jeg uvel. 

Jeg har alle symptomer så burde ikke bekymre meg, krysser fingre nå 😉

27 kommentarer
    1. Oi, er alle de testene dine?? Har det variert så mye, eller…? Din stakkars, jeg føler veldig med deg. Jeg sverger fremdeles til ikke testing og priser meg lykkelig over at “tante rød” ikke har dukket opp i dag heller – løper hele tiden på do fordi jeg tenker at “nå” kom den. Har jo masse murringer. På dagtid kjenner jeg heller ikke så mye i brystene, og da i tillegg med murring, ja da er jeg sikker på at mensen er rett rundt hjørnet. Men hver ettermiddag og kveld (som nå), ja da er brystene både fryktelig ømme og med “stikninger” (eller hva jeg skal kalle det), slik jeg husker det fra da jeg ammet faktisk…
      Som sagt – jeg har en god følelse at dette går din vei!
      Klem

    2. 45+: Nei det er ikke mine tester…jeg har bare den på 1-2 uker…;-) bare et bilde jeg fant på nett…burde kanskje skrevet det ;-P
      Du er jo råsterk som klarer å ikke teste…håper virkelig at du er gravid, det hadde vært morsomt 😉
      Klem

    3. Ha ha, ja skjønte det når jeg gikk inn og sjekket lenken du hadde lagt ut!
      Det er ikke fordi jeg er råsterk, men snarere tvert mot – jeg orker ikke det følelsesmessige stresset… Jeg kjenner jo meg selv og vet at jeg ville bekymret meg for noe uansett. Hvis jeg fikk positivt på gravid, så ville jeg vært livredd for spontanabort eller for kromosomfeil pga alder, etc. etc. Jeg tror nok du er litt lik og tenker det der naturlig når man har strevet så hardt. Jeg tenker ofte på hvor enkelt det var med de tre andre, jeg var jo gravid før jeg rakk tenke meg om nærmest… Nå har jeg virkelig fått en helt annen forståelse for de par som strever uten å ha barn fra før. Jeg trøster meg med at jeg tross alt har tre velskapte, nydelige unger – og det er ikke alle som er like heldige!
      Men, jeg håper jo, og det hadde vært utrolig gøy om vi kunne følges ad. Vi venter i spenning 🙂

    4. Og, så synes jeg det er fantastisk at du slo ut så tidlig som du gjorde! Det burde vel tyde på to???

    5. 45+: Skjønner at du er bekymret, det var jeg også når jeg drev med egne egg. Men er litt roligere på det nå da eggene er mye yngre 😉 Men vi blir godt fulgt opp vet du 😉
      Si fra med en gang du tester da 😉 Spennende 😉

    6. Jeg tror det er to jeg, grunnet tidlig positiv test. 🙂 Blir veldig spennende med blodprøver neste uke.
      +45: så spennende med deg også. Jeg håper det har klaffet for dere. Har dere forsøkt lenge?

    7. Da er vi to som tenker det er to 🙂
      Glad mamma: Vi sluttet med prevensjon rundt påske i fjor og tenkte at vi bare skulle ta det som det kom. Da ikke noe skjedde (med unntak av en SA) og tiden gikk, begynte vi mer “aktivt” å prøve fra oktober. Da var først da egentlig at jeg begynte å henge meg opp i dette med alder og begynte å tenke på at vi kanskje burde søke hjelp…

    8. At dere ønsker dere barn i voksen alder forstår jeg godt. Jeg ligger litt foran dere i løypa med vesla mi som er 11 måneder gammel. Helt fantastisk å få oppleve denne gleden i livet igjen. Er det to spirer som har festet seg, får dere dobbelt lykke 🙂
      +45: tror jeg ville gjort som “ønsker oss barn sent i livet” – go for it. Søk hjelp, og vurder forskjellige mulige tiltak. Dere har jo ingen tid å miste. HVIS nå ikke du allerede er gravid da 🙂
      Jeg har også 3 barn fra før, hhv 23, 20 og 12.
      Hvor gamle er deres barn (gjelder dere begge :)?

    9. Glad mamma: Jeg trodde aldri jeg kom til å få flere barn, så fort kan livet snu, hvordan og hva man ønsker i livet 😉 Jeg tenker mest på barna, at de har hverandre når vi blir gamle. For mine barn er 16 og 18. Hun største er 18 og flyttter vel ut kanskje allerde over sommeren for å studere i Oslo. Men han siste kommer til å få sjokk…he he
      Kjenner jeg grugleder meg til å publisere det…redd for hva folk kommer til å si…

    10. Gald mamma: Mine er 11, 13 og 19 🙂
      “Ønsker oss barn…”; Nei, jeg også trodde jeg var forlengst ferdig – kanskje det bare har gått for lang tid siden vi hadde småbarn 😉
      Hva andre tenker skal du ikke ofre en tanke, du får henvise til at det en gang var veldig vanlig. Som jeg sa tidligere, min bestemor var 46 da hun fikk den minste 🙂

    11. Heisann! Har du testet i dag da? Noen endring? Jeg tenker jo at det ikke burde være endring enda vel? Det har jo ikke gått en uke enda siden du testet første gang…

    12. 45+: Uff ja jeg har det….ble bare 1-2 uker i dag også. (Billigstripsen er på maks)
      Halmstrået er: hvis det slo ut på 25 på tirsdag, har det doblet seg til 50 på torsdag og 100 på lørdag da det dobler seg hver 48. time. Da har jeg ikke rukket å komme opp i 200 i dag, ergo slår den ikke ut på 2-3 uker. Men har ikke noe tro på dette nå, litt deppa nå 🙁
      Har du fått mensen eller testet ennå??

    13. Det at billigtesten slår ut maks ER jo en endring. Tidligere var det svak, så det er et godt tegn 🙂 Husk at du testet positiv veeeldig tidlig, og da tar det jo noen dager før endring. Syntes du skal se på billigtesten som en positiv endring 🙂
      +45: er spent på deg også, hvordan går det med deg?

    14. Mensen er ikke kommet og i dag føles det absolutt ikke som den har tenkt å komme heller. I går hadde jeg masse murringer og var helt stresset (ala: nå kommer den…), men i dag er det veldig rolig. Brystene var imidlertid “fulle” og ømme i morres og i går kveld, så jeg er ved godt mot 😉 Testing, nei, jeg har bestemt meg, ingen testing før det er helt sikkert at den ikke kan vise feil!
      Jeg tror du bare skal ta det med ro, jeg har lest at dette med hvordan man slår ut og når og hvor fort man dobler er VELDIG individuelt – og jeg har lest masse om dette på engelske sider, etc. Hva er din største redsel, at det har stoppet opp? Har jeg ingen tro på, da ville du fått mens !

    15. 45+: ÅÅÅ gud så spennende med deg, at du klarer å vente er helt utrolig. ;-D Høres jo veldig gravid ut da 😉 Må ikke stresse nå da 😉

      Ja det er jo det jeg leser også men nå klarer jeg ikke helt å se positivt på dette nå, jeg er så sinnsykt utålmodig. Aargh det går så sakte til tirdag…
      Ja jeg tror vel egentlig at det har stoppet….jeg blør jo aldri ved abort….det må drives ut ved medisiner 🙁

    16. Hvordan er graviditetssymptomene da? Og hvor lenge sitter evt. hormonet i systemet (med tanke på at du evt skulle teste negativt)?

    17. 45+: Nå kom de tilbake etter en liten skogstur…har så mye gnaging i underlivet og vonde pupper…
      Har prøvd å Google det men er så lei av den pc’n nå at jeg ikke orker å Google etter mer negativt 🙂

    18. Uff, da – du må ikke tenke slik. Du har jo fine positive tester, ikke glem det 🙂 Som +45 skriver så er det store individuelle forskjeller på økning i HcG. Jeg opplevde i et tidligere svangerskap ikke den “standard”økningen man forventet. Fikk beskjed om at vi måtte følge med, det gikk fint det – normal utvikling til tross for ikke forventet HcG stigning 🙂
      Tenk at du er gravid med fine positive tester, inntil det motsatte er bevist 🙂 Om du er veldig usikker og urolig så be om en tidlig ultralyd – sikkert mulighet for det.
      +45: hvor mange dager er det siden du skulle hatt mensen, og bruker du å være presis?

    19. Ja, skjønner hva du mener. Det blir en form for en besettelse… Det er også derfor at jeg IKKE tester eller leser for mye… “Naturen” går jo uansett sin gang og det er fint lite vi kan gjøre til eller fra… Tror det blir bra for deg å begynne å jobbe -da er du tvunget til å fokusere på noe annet.
      Huff, jeg føler veldig, veldig med deg. De to siste dagene var et rent H… I dag er jeg mye roligere (fordi når jeg har hatt forsinket mens så har den alltid kommet innen ett par dager på overtid).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg