Rugedag 5….


Nå er snart rugedag 5 over. Mandag kveld og jeg er så trøtt. Føler så på meg at jeg er gravid men har tatt en test, men vet jo at den selvsagt er blendahvit…..og det var den…..Magen er kjempeoppblåst. Var en tur innom jobben i dag for utdeling av premier for julekampanjen. Måtte ha på meg kjole, med langt skjerf og skinnjakke for å skjule den oppblåste magen.

Det var kjempetrivelig å møte alle sammen igjen. Det var mye latter og glede. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne jobbe fullt. Var helt utslitt når jeg kom hjem og sovna på sofaen men har noen dager til å hvile på da.

Jeg var innom Skeidar og kjøpte en ny seng til oss. Den 15 år gamle Svanen måtte vike for en ny Svane Zefir med Inteligel. Dritdyr men hvis dette kan hjelpe på nakken min er det verdt å være litt blakk en liten stund.

Det går så mye bedre med nakken og har helt sluttet med sterke smertestillende. Klarer meg med paracet mot hodepinen jeg får av medisinene. Men sliter fortsatt litt om natten da, så ny seng blir nok bra. Levering ca 3 uker.

Har bestilt noen supersensitive tester som kan slå ut på 10 ml/ul(??) mot 25 på de vanlige testene. Får de i morgen så da får vi se da ;-P

Forventer ikke noen utslag før lørdag men moro  læll ;-D

I morgen er det å kul’n på sofaen da…vaske litt tøy, men blir deilig før det braker løs på mandag 😉

20 kommentarer
    1. Bra at du føler litt, godt tegn 🙂 Håper det snart viser seg to streker på testene. Grattis med ny seng, seng er dyrt om den skal være god. Kjøpte oss ny seng i fjor, og det er ikke det billigste man kjøper.
      Du får snakke m din sjef å høre om du kan ta det litt med ro sånn i starten på jobb igjen. Tiden vil i allefall gå fort når man er på jobb 🙂
      Er det foressten 14 dager fra innsett man bør forvente en positiv test?

    2. Glad mamma: Ja har snakket med henne om det i dag men ikke fortalt hvorfor da 😉
      Og det var selvsagt greit 😉
      Ja det er 14 dager etter innsett men de fleste tester nok svakt positivt på dag 10, men det viktigste er økningen mellom de to blodprøvene 😉

    3. Guri så spennende. Jeg testet første på rugedag 7. Streken var så svak at jeg måtte holde den foran et hvitt papir for å se den. Og da om jeg la godviljen til. Sånn gikk flere dager. Står jo at test streken skal være like sterk som kontroll streken. Og det var den IKKE. Brukte da billig strimmel. Dagen før test dagen hoppet jeg i det og brente av en clearblue. Og den ble positiv med en gang. Billig strimmelen slo ikke ordentlig ut før flere dager senere. Men jeg tror det kan være noe på gang her ja!!!

    4. 2be: Ja nå er det så spennende altså…så veldig godt forskjell fra de to andre dagene for da var de blendahvite. Tør ikke legge ut bilde før jeg er mer sikker. Sitter bare å ser på klokka for når jeg kan teste neste gang. Skal prøve etter 6 timer etter forrige dobesøk. Jeg var på do i 3-4 tiden i natt men testet likevel positivt kl halv sju ;-P
      Jeg har veldig sterk følelse av å være gravid altså. Blitt litt småuggen, fryktelige vonde pupper, og nattesvette og ligamentsmerter….men det som blir spennende er jo stigningen på blodprøvene da….det er jo det sikreste 😉
      Ble du gravid med en eller to??

    5. He he. Tror du er en teste tøs akkurat som jeg. Jeg testet vel morgen, middag og kveld. Bare for å se om det var forskjell på strimlene. Vi satte inn to egg, men bare ett festet seg.

    6. Så super spennende 😉 Med de symptomene du nevner høres du jo gravid ut. Ta ny test og legg ut bilde så kan vi tolke den sammen med deg 😉

    7. Å, så spennende! Det blir gøy når det virkelig er sterke streker!!! Her er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre… Prøve med egne egg selv om jeg vet det er dårlige sjanser, eller gå for eggdonasjon?!? Eller ikke noe i det hele tatt – vi må fortsatt la det med eggdonasjon modne litt… Hvis vi går for mine egg, så blir det nok oppstart i kommende syklus!
      I mellomtiden er det som sagt spennende å følge med her! Lykke til!

    8. Astrid: Åååå det blir spennende å følge deg dit du havner. Men jeg tror at når viljen og lysten på barn virkelig er der gjør man til slutt alt man kan. Håper dere klarer det med dine egg 😉 <3
      Og takk for alle heiarop fra deg <3

    9. Astrid: Har du fått målt AMH? Jeg er litt i samme situasjon, og har valgt å avvente AMH resultatene først og fremst…Tror, som “Ønsker oss barn sent i livet” vel egentlig er det beste eksempel på, at det er en modningsprosess… alle vil vi vel helst bruke egne egg, men samtidig må man noen gang akseptere at det ikke lar seg gjøre… Det vanskelige er å vite når…

    10. 45+: AMH var på 4. Men jeg tror den droppet drastisk på det siste året. Det var vel derfor legen spurte forsiktig om vi hadde vurdert eggdonasjon.
      Ja det er en prosess man bare må gjennom, det må modnes. Når han spurte meg var jeg ikke klar. Men han sådde et frø i mitt hode og når det først begynner å spire da går det fort i svinga her. Jeg modnet ganske fort da jeg hadde googlet et par kvelder. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg ikke brukt mange forsøk med ivf før ED. Tid er dyrbart….;-)
      Men jeg støtter deg i dine valg, de må være riktig for deg vet du <3

    11. Ja, tid er dyrebart og så er det jo veldig kostbart også! Samt alle de fysiske og psykologiske bivirkningene/konsekvensene…

    12. Til 45+: min AMH er nå på 4 (“litt lavt, men bra for alderen” som de skrev på der). Fsh 13 – litt høyt… Østradiol var 0.12, så fsh er reell. Legen i Danmark har sendt resept på medisiner: menopur 450 – det er vel temmelig høy dose…

    13. Astrid: Ja høy men ikke unormal ut fra det jeg leser på disse forumene. Jeg gikk på 300 i de to midterste forsøkene. Så økte jeg til 450 (etter eget forgodtbefinnende) og sa jeg hadde mistet sprøyta i gulvet, så fikk jeg en ny. Utgjorde ingenting for meg, fikk ut bare ett egg likevel (samme som ved 300) bortsett fra at angeren var stor da svettetoktene kom, det var helt grusomt. Håper du slipper de;)
      Når ca reiser dere? Dette blir spennende 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg