To gullegg i magen…rugetid ;-)


Endelig hjemme igjen. Første del av reisen vår er ferdig. Men nå begynner en ny….

Jeg var så nervøs når vi ankom klinikken at jeg måtte på do hele tiden. Og jeg skulle gjøre innsett på full blære….Så for hver gang jeg var på do måtte jeg drikke flere glass vann. Til slutt var blæren så full at det var vondt. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle komme meg gjennom det uten å tisse på meg.

Forsamtale med lege, hun var veldig informativ og hyggelig. Forklarte alle prosedyrer. Så var det innsett…Jeg måtte så fælt tisse at jeg tilslutt lå å skalv. Men måtte ligge en stund…Vi fikk se embryoene på skjermen, de så fine ut 😉 Fikk lov å tisse til slutt, så var det glukose rett i åra og avslapning i en time før vi fikk dra

Så nå er det bare å spise et hav av medisiner….må jo ha stor pilleeske for å holde styr på alt dette her ;-P

Slimhinnen hadde skrumpet litt, 1mm men det er innenfor så det går kanskje bra likevel. Hun snakket om opptil 80% sjanse, men det tror jeg ikke så mye på 😉


I morgen er det bare avslapning på sofaen, fikk beskjed om å spise noe søtt når jeg hadde lyst på det. Nei så leit ;-P

Nå blir det lange 14 dager til testing….gud det blir lenge for en uten tålmodighet ;-P

Nå er det natta her 😉 Vært en laaaang dag med mye tanker 😉

15 kommentarer
    1. Guri så spennende. Gleder meg sammen med deg. Bare ta det helt med ro så gulleggene slår seg til ro i sitt nye hjem. Jeg hadde heldigvis noen feriedager til gode som jeg brukte på disse første rugedagene. Jeg fikk også beskjed om å ikke løfte NOE som var over 10 kg. Det er i løpet av de 3-4 første dagene det fester seg. Hvordan gikk det med det siste egget deres da?

    2. Her er jeg sikkert like spent som deg på hva graviditetstesten din viser om et par uker! Lykke til!

    3. 2be: Jeg kjenner det liksom jobber der nede, små små mens smerter. Håper det ikke er tegn på at det støtes ut…men at det jobber med å feste seg 😉
      Ja jeg tar det helt cool i dag. Prøver å ikke løft noe særlig nei.
      Vi vet ikke moe om det egget ennå.De var ekstremt opptatt av kvalitet og frøys ikke ned noe hvis ikke det var topp kvalitet og det var det kanskje ikke 🙁
      Men da tar vi en runde til 😉

    4. Det blir noen spennende dager foran dere. Som det allerede er nevnt, så ta det med ro noen dager. Murring har for meg alltid vært positivt, og har oppstått når egget fester seg. Bortsett fra siste graviditet hvor jeg ikke merket noen ting før i uke 18. En liten luring som nå er snart 11 måneder og som gjorde meg til nybakt mamma i en alder av 45 🙂
      Blir spennende å følge med på deg videre, tvi tvi 🙂

    5. Åh, dette er jo mer spennende enn stafett for skigutta/-jente;) Nesten litt seigpining! Klart du vil kjenne noe murring, de har jo vært og “rotet litt” der inne. Tenk om det blir tvillinger !!
      jeg måtte utsette gynekolog i morgen pga. sykdom, ny time 17.02… Imens forsøker vi gamlemetoden som du beskriver det 😛
      Glad mamma: Åh, det var veldig sent å kjenne noe, alle mine tre har jeg “oppdaget” ved at jeg trodde jeg hadde fått omgangssyke rundt uke 6 😉 Høres fantastisk ut med en liten “luring” på 11 måneder. Så utrolig heldig du er!

    6. 45+: Nei så dumt å måtte utsette 🙁 Ja tvilling vitsen går igjen hele tiden, fra å kjøpe nytt hus til at det blir “jævlig” travelt men koselig, også har de hverandre når vi blir eldre 😉

    7. Det er riktig, merket ingenting før uke 18. Alt som normalr, dvs normal mens, ingen symptomer og ikke mage. Fikk lettere sjokk når det ble oopdaget, men fantastisk koselig. Vesla mi er heldig som vokser opp med 3 store søsken, som forguder henne. Jeg fikk forøvrig ikke stor mage i svangerskapet, flere kollegaer som ble svært overrasket når de fikk høre at jeg hadde født, de hadde jo ikke sett at jeg hadde noe mage 🙂
      Tenk om dere får tvillinger; da blir det dobbelt lykke 🙂

    8. Glad mamma: Gud så morsomt 😉 jeg var også veldig liten når jeg fikk barna mine men det er jo 16 og 18 år siden ;-P
      Vi håper jo på at begge fester seg da for da har de hverandre 😉 Men det blir dritslitsomt og masse moro. Blir slutt på livet hvor man var i alle vennelag…for en stund hvertfall 😉

    9. I de andre svangerskapene har jeg vært diger, men nå sist altså knapt synlig. Merkelig 🙂
      Har slimhinnen krympet med 1 mm eller til 1 mm? Og har de satt embryoene rett inn i slimhinnen, så de slipper å “vandre” rundt selv?

    10. Glad mamma: ja det var rart 😉
      Nei den har krympet med ca 1 mm, og de setter embryoene rett i slimhinnen ja så tar det ca 48 timer før de fester seg 😉
      Det jobbes hardt der nede nå, masse murringer nå 😉 Tar det som et godt tegn 😉

    11. Murringer er bra, tegn på ar noe skjer. Jeg har trodd at mensen var på vei i mine 3 første svangerskap flere ganger, men så var det altså spirene som festet seg, livmoren som etterhvert vokste. Murringene var helt like mensmurringer.

    12. Jeg hadde det sånn første gang også, måtte tisse hele tiden 🙂 Håper det går bra og at de fester seg og blir der. Ikke gi opp om du ikke tester positivt. Jeg fikk ikke positiv test før dpo 16 denne andre gangen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg